Ja no se què puc fer...
Hola adolescents. cat!
L'altre dia va ser la festa major del meu poble i vaig sortir a la nit. Jo no tenia intenció de beure i, per tant no vaig sopar. Però més tard me'n van oferir i vaig acceptar-lo. El cas és que vaig beure molt ràpid i amb l'estòmac buit i vaig acabar malament. Tant malament que no recordo gairebé res. No vaig fer res dolent, ja que les meves amigues van estar tota l'estona amb mi, però quan em van portar a casa continuava borratxa i els meus pares se'n van enterar.
El dia seguent em van mirar el mobil i van llegir tot el que havia passat i ara han perdut tota la confiança amb mi (cosa que trobo totalment normal). Jo, ni que no m'haguessin pillat, no hauria tornat a beure mai més, perquè m'ho vaig passar fatal, i la resta de cops que he sortit sense beure m'ho he passat molt bé. Però tot i així la cosa no va bé. Molt cops, la meva mare no em contesta i quan em parla no em mira ni a la cara. I ara no em deixa sortir quan vull, ni a la tarda. Què puc fer? Es que no puc parlar amb ella perquè encara ho empitjoraré tot i tornaré a remoure el tema i he vist que a altra gent li deieu que escrivissi una nota, però jo no puc...
Moltes gracies!!!
Estrella Dorca

Hola!
Ens encanta veure com et responsabilitzes dels teus actes i ets capaç de comprendre la reacció dels teus pares. Segurament els teus pares se senten decebuts i senten que has traït la seva confiança.
Pel que expliques, ets molt conscient de la teva conducta i això és un punt a favor teu. Els teus pares necessiten un temps per tornar a confiar en tu, així que ho hauràs d'assumir. Però també pots intentar fer-los veure el teu penediment: Per què no imprimeixes aquesta consulta i els hi deixes veure? Potser així ells també veuran com ho has viscut tu i en podreu parlar. Demana'ls què necessiten ells per recuperar la confiança en tu i arribeu a un acord.
Sé que és una conversa que no ve de gust tenir, però potser és la via més ràpida per tornar a recuperar el clima de confiança que hi havia a casa, no trobes?
Una abraçada!
Laia Sala