Crec que la meva amiga té problemes...
Hola! Bona Tarda! Bueno. No se ni per on començar. Crec que una amiga meva s'autolesiona. Només son teories meves, però en els ultims Snaps que ha penjat se l'hi veu tallades als braços, i ultimament sempre porta màniga llarga.... Se que amb aquestes coses no s'hi juga. Però es que a casa seva, hi han bastant problemes. Els seus pares estan separats, les seves dos germanes grans s'odien a mort. El seu pare no s'ocupa gaire bé d'ella... I la seva situació no és molt bona. Com la puc ajudar? Com puc descobrir si s'autolesiona o només son parenoies meves? Siusplau és Urgent. És una de les meves millors amigues.....
PD: Moltes Gràcies!
Estrella Dorca

Hola Maria,
Les autolesions és un tema prou seriós perquè el portis tu sola. És a dir, si tens sospites d'això, parla amb algun adult (ja sigui el tutor de curs, els teus pares o algun altre responsable). Tu sola no pots assumir aquesta situació, encara que només siguin sospites, és millor que ho comentis.
Per altra banda, si vols ajudar-la, és important que senti que estàs al seu costat, que l'escoltes, l'entens i l'estimes. No busquis que ella t'expliqui si es talla o no. Simplement recorda-li com te l'estimes, que estaràs al seu costat i que t'agradaria ajudar-la si ho necessita.
A vegades les persones només necessitem que ens recordin que som importants per algú ;)
Una abraçada
Laia Sala