Preguntes que no puc deixar de pensar!
Hola adolescents.cat❣
Tinc un problema, i és que no deixo de pensar en un parell de coses i m'agradaria saber la vostra opinió.
1: Si la meva alçada és de 1'62, entre quan estaria el meu pes ideal?
2: Ara, a l'institut, fem mitja jornada i dos patis i el que faig jo és: menjar-me l'entrepà de la mateixa mida de sempre, però un tros al primer pati i l'altre tros al segon pati (que és al cap de dues hores). És millor menjar-lo tot a un pati?
3: Estic una mica atabalada amb el meu pes e intento menjar com menys millor. He deixat la bolleria i tot el menjar brossa i intento fer més esport. Fins i tot intento no berenar i no sopar, i si pel matí puc evitar esmorzar a primera hora ho faig (però esmorzant a l'escola). Però tot i així no m'aprimo. Què puc fer per baixar de pes evitant tot això i quins aliments ajuden a baixar de pes?
Moltes gràcies adolescents.cat! Sou molt grans❣
Carlota López Ballestar

Hola guapa!
Ens alegra sentir que t’agrada Adolescents.cat i veure que confies amb nosaltres. Gràcies!
Pel que fa al esmorzar el que et recomanaria és en un menjar l’entrepà i al altre menjar una peça de fruita. Aproximadament cada 3 hores em de menjar i un esmorzar saludable consta de hidrats de carboni + lactis + fruita.
M’aniria bé saber el teu pes per poder dir-te en quina franja estàs. Fins als 68 kg aproximadament estaries en la franja del normopes.
És important que sàpigues que menjar poc engreixa. Perquè el teu cos és rebota perquè li falten nutrients percep que li faltarà menjar i en això repercuteix en que tot el que menges “s’ho queda”. Fer esport està bé, però en mesura. Aproximadament 2 o 3 cops a la setmana a més del que feu a educació física.
Com veus saltar-te àpats és el pitjor que pots fer. Penso que probablement no necessites perdre pes i veig que comences a fer conductes de risc perilloses per la salut. Ves en compte. Has de fer els 5 àpats al dia i no pots només dinar o esmorzar i dinar. És molt dolent i no t’aprimaràs.
Pel que fa a l’alimentació:
S’han de fer 5 àpats al dia (esmorzar a casa, esmorzar a mig matí, dinar, berenar i sopar)
Hidrats de carboni (pasta, arròs, pa, cereals, etc.): és important menjar-los cada dia i a cada àpat
Fruites i verdures: 5 cops al dia. Normalment la gent menja 3 racions de fruites i 2 de verdura. Perquè et sigui més senzill pots menjar una fruita per esmorzar, una per berenar i una altre al dinar o al sopar i la verdura al dinar i sopar.
Lactis (llet, formatge, iogurt) : 4 cops al dia
Proteïnes: s’han de menjar cada dia però variant el que menges. Et recomanem menjar màxim 4 ous a la setmana, 3 o 4 cops peix, 3 o 4 cops llegums i 1 cop a la setmana carn vermella. La resta pots combinar-ho amb altres proteïnes, com el pollastre, el conill, etc.
A la part de dalt de la piràmide alimentària hi ha tot el que serien els dolços, la rebosteria, els Snack, etc. És important entendre que no és que estigui prohibit menjar-los sinó que s’ha de fer de manera ocasional i no diària, com la resta d’aliments.
També hauries d’intentar millorar la teva autoestima.
Hi ha dos coses que fem les persones que fan que ens baixi molt l’autoestima: la comparació i l’autocrítica.
Quan ens comparem amb els altres, ja siguin persones conegudes o famoses, sempre ho fem amb gent que veiem millors que nosaltres. Amb el cabell de la nostre amiga, amb el cos de l’altre, etc. Si t’hi fixes quan et compares ja has perdut... perquè ja tens la idea de que l’altre és millor quan no ho és, simplement és diferent.
L’autocrítica son totes aquestes coses negatives que ens diem sobre nosaltres mateixos, és aquesta veueta interna que no calla mai. Fes una llista de totes les coses que t’agradin de tu, del teu aspecte físic, de la teva forma de ser i les teves capacitats i deixa-la en un lloc visible com el mirall, l’agenda, etc. Durant un temps llegeix-la varies vegades a la setmana, repetint-te tot el que t’agrada de tu. Així poc a poc podràs canviar una mica la manera que tens de tractar-te a tu.
Espero que aquests consells et vagin bé i aconsegueixis millorar la teva autoestima.
Recorda que no hi ha ningú perfecte, no t’ho exigeixis a tu mateixa!
Una abraçada guapa!
Carlota López Ballestar