pes
Hola adolescents,
Fa cosa de dos anys que estic guanyan pes molt de sobte. Tinc 14 anys, 1'59 d' al cada y peso 62 kg aproximadament, no se com fer per baixar de pes, estic molt obsesionada amb això i a mes a mes tinc molt poca autoestima cosa que fa que encara em vegi pitjor del que estic. Voldria saber com poder baixar de pes ja que soc molt "tiquismiquis" amb el menjar i poques coses m'agraden.
Gràcies per la mostra atenció.
Carlota López Ballestar

Bon dia guapa!
Primer de tot gràcies per escriure al consultori. Si mirem el teu pes i la teva alçada veiem que estàs en la franja del normopes. Això significa que estàs en el teu pes saludable i que no has de fer res per baixar.
Les pautes a seguir en realitat sempre son les mateixes, les d’una alimentació equilibrada. Fent això, la gent que té sobrepès s’aprima, els que està prima s’engreixa i la gent que està en el seu pes es manté. Això sempre tenint en compte que la genètica determina un 85-90% del nostre pes i que serà un factor determinant.
El que em sembla important és el que dius tu, que tens baixa autoestima i no et sents gens bé amb el teu cos. Això em fa pensar que possiblement la baixa autoestima i la insatisfacció amb el cos t’han portat a distorsionar-te corporalment, és a dir, que et veus diferent amb com ets. Això que sembla molt estrany en realitat ens passa a tots, però alguns ens veiem una mica diferents i altres molt més. Quan això passa sovint és important demanar ajuda d’un psicòleg per que t’ajudi a millorar l’autoestima i puguis treballar tot això, per previndre problemes més importants
Et recomano que ho parlis amb els teus pares!
Si necessites alguna cosa més ja saps on som.
Una abraçada guapa!
Carlota López Ballestar