FATAL:(
Hola, gràcies per la atenció!
Resulta que em sento super grassa, i m'agradaria fer dieta perque no em sento gens bé amb el meu cos. Els pares em diuen que no em faràn dieta perque no la necessito i que estic bé, però jo em miro al mirall i no puc. Medeixo 1.62 i peso 51-52 kg. M'agradaria fer una dieta que no sigui molt heavy i saludable, Què em podrieu recomenar? Moltes gràcies!!
Carlota López Ballestar

Bon dia guapa!
Primer de tot gràcies per escriure al consultori. Si mirem el teu pes i la teva alçada, entenem perfectament la resposta dels teus pares, ja que estàs en la franja del normopes i fins i tot et diria que estàs en el normopes baix. Això significa que estàs en el teu pes saludable i que no has de fer res per baixar.
Les pautes a seguir en realitat sempre son les mateixes, les d’una alimentació equilibrada. Fent això, la gent que té sobrepès s’aprima, els que està prima s’engreixa i la gent que està en el seu pes es manté. Això sempre tenint en compte que la genètica determina un 85-90% del nostre pes i que serà un factor determinant.
El que em sembla important és el que dius tu, que et sents súper grassa i no et sents gens bé amb el teu cos. Això em fa pensar que possiblement la baixa autoestima i la insatisfacció amb el cos t’han portat a distorsionar-te corporalment, és a dir, que et veus diferent amb com ets. Això que sembla molt estrany en realitat ens passa a tots, però alguns ens veiem una mica diferents i altres molt més. Quan això passa sovint és important demanar ajuda d’un psicòleg per que t’ajudi a millorar l’autoestima i puguis treballar tot això, per previndre problemes més importants.
Et recomano que ho parlis amb els teus pares!
Si necessites alguna cosa més ja saps on som.
Una abraçada guapa!
Carlota López Ballestar