Esport-regla
Hola!!!
Tinc 14 anys, i encara no m'ha vingut la regla, faig 12 hores dentrenament de natacio, contant tambe les de físic, m'agradaria saber si a causa de lentrenament podria provocar algun problema al meu cos.
Gràcies!
Laura Medrano

Hola!!
En principi no té res a veure l'esport amb que et vingui o no la regla. De moment com que tens 14 no t'has de preocupar ja que a cada noia li ve la primera regla a una edat diferent. Podríem dir que el més comú és que vingui entre els 12 i els 16 anys, però hi ha noies que la tenen als 10 o 11 i altres als 17 o 18. Com veus tu estàs dins la franja d'edat més habitual així que aprofita que encara no la tens, perquè ja veuràs que és un rollo...
Pel que fa a l'entrenament, si estàs en mans de professionals i d'entrenadors no té perquè provocar-te cap problema al cos, però si que has de saber que l'esport de competició on s'entrena durament moltes hores al dia implica molt sacrifici i de vegades forçar tant el cos no és gaire saludable. Per això el més important és que els teus entrenadors et portin el control i que si tens dubtes sobre les hores d'entrenament, ho parlis amb ells per a valorar si hi estàs dedicant massa hores o no.
Una abraçada!
Laura Medrano