Com reaccionaran els meus pares...
Hola em dic Nora, i tinc un petit problema i es que sóc bisexual i no se com dir-li els meu pares. Com ho podria fer-ho? Altre problema es que jo i els meus pares no ens portem molt bé i encara tinc més por a que no m'acceptin tal com sóc. Necessito ajuda si us plau.
Gràcies.
Elena Crespi

Hola Nora!
Gràcies per confiar en nosaltres i en el consultori d'Adolescents.cat!
Ens planteges dues coses:
-La teva bisexualitat i el fet de com plantejar-ho a casa, amb els teus pares
-La teva mala relació amb els teus pares
Nosaltres começaríem pel segon punt: com millorar la relació amb els tus pares. Perquè possiblement, si aconseguiu millorar la vostra relació, llavors serà mes seniel que acceptin la teva sexualitat.
I nosaltres no coneixem als teus pares, per tant, no podem saber què poden ter ells per tenir una millor relación. Però poster si comences tu a fer petits canvis per a estar més tranquil·la, més amable i més simpàtica amb els teus pares... seria genial i potser això els ajuda a estar millor amb tu. També et pots plantejar parlar amb els teus pares i explica'ls-hi que tens ganes de millorar la teva relació amb ells. Suposem que això els hi agradarà i els posarà en situació per a poder estar millor amb tu.
I un cop la relació amb ells hagi millorat una mica i hi tianguis més confiança, llavors els hi pots explicar que ets bisexual. Segurament els hi xocarà (per com la societat està muntada, la majoria de pares pensen que els seus fills són heterosexuals) i hauran d'assimilar que a tu t'agraden tant les noies com els nois. Pe rtant, et recomanem que puguis ajudar-los passant-los el contacte d'alguna associació on els puguin orientar en cas de que necessitin una mica d'ajuda.
Nosaltres et deixem el contacte de tres entitats que coneixem i amb les que treballem:
1. Casal Lambda (Barcelona)
2. Associació Afirma't (Barcelona)
3. Associació Tal Com Som (Vic)
Esperem que la nostra orientació t'ajudi i la vostra relació millori!
Una abraçada!
Elena Crespi i Asensio
Psicòloga. Meràkia
Instagram: @elenacrespi81
Web: www.elenacrespi.com