Ajuda urgent
Avui he fet un mes amb el meu novio, i bé, nose que fer perquè ell davant dels seus amics es riu de mi i passa de mi, però cuan estem sols era l'unica persona que existia per ell. Però fa una semana va comennçar a tontejar amb dos de les meves millors amigues (que creia que no serien capçs de seguir-li el joc) i ara no para de comparar-me.
Realment nose que fer la meva millor amiga va amb ell al insti i ella diu que millor no seguir, que no es del meu estil i en part crec que té raó, però a la seva ex la segueix per el carrer la posa en ridicul i no vull passar per alló
Elena Crespi

Hola nonsss!
Gràcies per escriure'ns i explicar-nos la situació, entenem que és una situació força difícil per a tu i deus pensar que ensortir-te'n és complicat.
Nosaltres intentarem donar-te un cop de mà perquè no et resulti tan difícil tirar endavant amb tot plegat i esperem que les nostres reflexions t'encoratgin a prendre una bona decisió!
• Davant dels seus amics se n'enriu de tu i passa de tu? Li has comentat que té aquest canvi de caràcter tan marcat? Pensem que és  important, si sou parella, que li puguis explicar com et sents davant  d'això i que, realment, això no hauria de ser així: s'hauria de  comportar bé amb tu davant dels amics i quan esteu sols. Són dues  condicions indispensables ja que si se n'enriu de tu davant dels seus  amics pensem que estàs davant d'una situació de masclisme. I has d'anar amb molt de compte amb situacions així, encara que quan  estigueu sols sigui el noi més dolç del món sencer. Una persona no pot  tenir dues cares i mostrar la que li convingui en funció de amb qui  està. Si és la teva parella t'ha de respectar el 100% de les vegades i si se n'enriu i passa de tu... això no és respecte. Per tant, has de pensar que ningú et pot tractar així.
• Ens dius que tonteja amb dues de les teves millors amigues? Penses que algú que t'estima, seria capaç de tontejar amb les teves amigues? A tu t'agrada que sigui així? perquè si és un pacte que teniu com a parella (que podeu tontejar amb d'altres, no hi ha cap problema) però si no n'heu parlat... potser seria bo que li comentessis que això no t'agrada gaire (Suposem que a ell tampoc li agradaria que tontegessis amb els seus amics, oi?). Què creus que passaria si li comentessis?
• No és del teu estil? Llavors, ens demanem què t'agrada d'ell. Estem convençudes que deu tenir coses bones però si se n'enriu de tu, passa de tu, tonteja amb les teves amigues... entenem que això no és del teu estil (més enlà de quin estil vital sou cada un), per tant, si que et demanem que et plantegis què fas amb algú que no és del teu estil i que no t'esima com et mereixes: respectant-te, sente fidel (tontejar es podria considerar una infidelitat), sent-te lleial, valorant-te, etc.
• L'amor hauria de ser això: respecte, amor, fidelitat, lleieltat, confiança, comprensió... i tot això el 100% de les vegades. No s'hi val que quan estigueu sols sentis que és així però que quan hi hagi els amics, tot això desaparegui...
Per acabar, dir-te que veiem por en tu. I aquest no és un ingredient de l'amor. I ens fas patir. Perquè et fa por tallar amb ell per si se n'enriu de tu i et diu coses o et ridiculitza.  Tu has vist com ridiculitzava a la seva ex? i qui li riu les gràcies? A tothom li agrada això que fa? Segurament hi ha més d'una persona que no stà d'acord i que no li agrada que ridiculitzi a algú (a tu no t'agrada i segur que hi ha més amics i amigues o companys que tampoc). Potser seria bo preparar alguna resposta en cas de que mai et ridiculitzi perquè tu tens dret a donar resposta davant de les coses que et diuen...
Pensa que si hi ha por, no hi ha amor. I tenim ganes de que puguis començar a construir amb algú una història d'amor de veritat on hi hagi tot el que et dèiem abans i on no hi hagi por...
Sabem que és molt difícil i que deus tenir por d'enfrontar-te amb tot això però sabme que ets molt valenta!
Una abraçada i sort!
Elena Crespi i Asensio
Psicòloga. Meràkia
Instagram: @elenacrespi81
Web: www.elenacrespi.com