AMISTATS FALSES
Hola!! Moltes gràcies per contestar! Ja no se que fer...
El meu problema em preocupa des de fa moltissim i és que en el meu grup d'amigues no em trobo gens bé (i això que porto anys amb elles) perquè parlen de mi a les esquenes i sempre em porten la contraria i noto que em tenen una mica d'enveja quant faig alguna cosa. El problema es que quant intento parlar amb alguna d'elles sempre s'enfaden molt i acabem fatal.
Em quedo callada perquè no vull quedar-me sola...A l'intitut tots els grups estan ja tancats i no em veig en cap, ni aniré a cap altre.
Em fa ràbia perquè no puc fer res enserio...No vull parlar amb elles perquè es posaran en contra meva i no vull quedar-me sola....
Se que es súper tóxica aquesta relació amb elles, fins i tot ho he parlat amb la psicóloga de l'institut i em va recomanar anar-men del grup o parlar amb elles de com em sentia però sé que això nomes empitjoraria les coses i no puc fer res perquè deixin de tractarme així o fer-les cambiar en aquest aspecte.
Lu d'anar-m'hen no ho fare perquè moltes vegades algú a cambiat de grup i l'han començat a criticar i no l'han acceptat. Sé com són els grups i cada persona que hi ha en ells i no em sentiria gens agust...
Gràcies!!
Elena Crespi

Hola nadiiaduran8!
Primer de tot, gràcies per confiar en nosaltres i explicar-nos aquesta situació que t'inquieta. Veiem que ets motl valenta perquè intentar resoldre això que et passa és de valents i perquè veiem que hohas consultat també a la psicòloga de l'institut i, també, amb nosaltres. Per tant, entenem que és un tema que et preocupa i que er produeix malestar.
I veiem que ets molt taxativa en dir que no pots parlar amb elles i que no pots canviar de grup.  Precisament això és el que et recomana la psicòloga de l'Institut. Per tant, si aquestes opcions no les veus vàlides, creus que hi ha quelcom més que ens estiguem oblidant que podries fer? Tu t'has plantejat alguna cosa? perquè si la situació no canvia... tot seguirà com fins ara, o pitjor... tu cada vegada estaràs pitjor. Si creus que no pots parlar amb elles i explica'ls-hi com et sents i què et passa i també penses que un canvi de grup és no és possible... només et queda fer el que ja estàs fent: no prioritar-te a tu i deixar que el que pensin els altres et governi. I mantenir-te al seu costat, passant-ho malament.
El problema està en que si et mantens així, la situació empitjorarà perquè t'aniràs sentint pitjor i pitjor... i això no és el que volem per a tu. Per això, en els consells de la psicòloga h iha un a proposta de canvi:
• O tu expliques com et sents perquè no et tractin així
• O canvies de cercle per trobar un lloc on et sentis millor
Però si no vols provar cap d'aquestes dues alternatives: només ens queda que et mantinguis en el grup i que no els hi diguis res. Realment és això el que vols?
D'altra banda... deixa'm pensar una cosa en veu alta:
Creus que només hi ha aquestes possibles respostes? Si parles amb elles, empitjoraria tot i si intentes canviar de grup no podries anar amb ningú més? Només podria passar això?
Potser seria fabulós pensar en possibles alternatives a aquests "finals". Hi ha algú més de la classe amb qui hi tinguis bona relació, encara que no estiguis en el seu grup? sap el que et passa? què passaria si li expliquessis?
Esperem que aquestes preguntes et permetin veure alternatives i fer un pas cap endavant!
Una abraçada molt grai i sort!
Elena Crespi i Asensio
Psicòloga. Meràkia.
Instagram: @elenacrespi81
Web: www.elenacrespi.com