Com li explico a la meva mare...
Hola em dic Ari. Farà un mes que estic surtin amb un noi que anàvem junts a l'ESO, i ell per situacions de la vida ha hagut de marxar a França, és a dir, tenim una relació a distància. A mi aquestes vacances d'hivern m'agradaria anar a visitar-lo, però primer li he de dir a la meva mare que tinc nòvio. Com li puc dir? Mai parlo d'aquests temes en la meva mare, no se si és per vergonya o no se.
Gràcies.
Elena Crespi

Hola Pikachu
(Ari)!
Primer de tot, gràcies per escriure’ns i per demanar-nos ajuda!
Això de explicar als pares quelcom íntim sempre costa perquè suposem que no deus saber com reaccionarà ni què et dirà quan li expliquis tot plegat.
Però veiem que tens ganes d’explicar-li i que és necessari que la situïs per poder veure si pots anar a visitar a la teva parella a França, per tant, segons el que ens
dius, estàs decidida a explicar-li.
Sovint, la sinceritat és el nostre millor aliat quan volem explicar quelcom tan important i íntim. És a dir: què creus que passaria si a la teva mare li expliquessis que has estat veient-te amb aquest noi i que ara aquest noi està a França i que voldries anar-lo a visitar?
No sé si la teva mare està preparada per escoltar la paraula “nòvio”? Creus que aquesta paraula l’espantaria o faria que entengués millor el que sents?
I pensa que poden passar vàries coses:
•         Que entengui perfectament la situació i que busqui la manera de que puguis visitar-lo
•         Que necessiti el seu temps per digerir la informació i que vagi reaccionant bé
•         Que no reaccioni bé i, llavors, necessitaràs una mica de paciència per ajudar-la a entendre que és molt normal que ja tinguis parella, encara que li costa assimilar-ho
Esperem que la seva reacció no sigui gaire complicada però, per si de cas li costa entendre’t, hauràs de tenir paciència i ajudar-l-a a assimilar la informació que li has donat.
Una abraçada molt gran! I Sort!
Elena Crespi i Asensio
Psicòloga. Meràkia
Instagram: @elenacrespi81
www.elenacrespi.com