URGENT!! Espant-ho als nois?
Hola!
Tinc 17 anys i mai e tingut novio i molts pocs lios. Sóc molt tímida en general, però amb els nois em sobrepassa la vergonya. Amb les noies ràpidament agafo confiança però amb els nois no, em quedo robotitzada i sense saber que dir. La majoria d'amics (nois) que tinc em diuen que al principi es pensaven que era molt estúpida ja que els mirava malament i no els parlava, però jo ni m'adonava de que els mirava malament. No ser que fer, jo tinc ganes de conèixer nois i entrar en el món dels novios i tal, però jo mateixa em tanco a oportunitats per culpa de la timidesa. Quins consells em donarieu? Com puc ser més extroverida amb la gent, principalment nois?
Elena Crespi

Hola de nou anònima909!
Ara ens parles de tu! Doncs anem a veure si et podem ajudar! És genial veure que confies en nosaltres per ajudar a una amiga i també per ajudar-te a tu, per tant, esperem estar a l’alçada i que el que et diem et pugui servir!
La timidesa... és aquella que ens molesta quan volem ser extrovertits però s’encarrega de fer-nos estar alerta! I tots tenim la nostra timidesa que la treiem en les situacions on ens sentim més vulnerables. Per tant, amb els nois et sents més vulnerable i et diríem dues coses:
1. Que intentis valorar per què et costa més quan es tracta de nois. Quines inseguretats tens? Quina diferència hi ha entre conèixer a algú i conèixer un noi? (independentment de si vols alguna cosa més que amistat amb ells o no).
2. Que no deixis de parlar amb nois i de buscar amistats masculines perquè com més por et fa una cosa... si deixes de fer-la, més et costarà després... per tant, continuar parlant amb nois i conèixer nois nous (encara que no hi vulguis res més que una amistat) t’ajudarà a veure que no passa res i que pots relacionar-t’hi... i quan amb algun hi vulguis quelcom més... la timidesa forma part del joc... i si la vols evitar, més et molestarà...
Sort! Una abraçada ben gran!
Elena Crespi i Asensio
Psicòloga
Instagram: @elenacrespi81
www.elenacrespi.com