tinc por
Hola, estic molt preocupada peso 54 kilos i medeixo 1.63 més o menys. No se si es un pes saludable, em veig grassa al mirall, desde ven petita he estat grassoneta i vaig crèixer molt dora tinc els pits i el cul estriats.
L'estiu passat pessaba 67 kilos i al perdre molt pes i al ser propensa també tinc estrias per les cuixes i els bessons, i no m'agraden gens. He deixat l'esport i per ansietat per prolemes familiars estic menjant molt i em fa por tornar-me a engreixar. vaig ser bulímica per un temps, però ara ja fa molt que no vomito.
Si en vull perdre pes quin es el mínim que puc pessar? Algun consell per a les estrias?
Vull fer una dieta per menjar més saludable, em podeu recomanar alguna?
moltes gràcies i molts petons.
Carlota López Ballestar

Hola guapa!
En primer lloc t’agraeixo molt que hagis escrit al consultori. La veritat és que m’ha impactat veure que vas perdre tant de pes, perquè 13kg son molts. No sé com ho vas fer i en quant de temps però sempre que hi ha canvis bruscos de pes apareixen estríes. Per això sempre s’ha de fer de manera progressiva, poc a poc.
Les estries son una ruptura que és fa dins la pell. Tot i que siguin molt molestes, no les podem eliminar a no ser que fem un tractament de cirurgia estètica amb làser. Les cremes que podem trobar ens ajuden a poder ajudar a que no surtin i quan acaben de sortir poden dissimular-se una mica, però un cop surten ja no marxen del tot.
Per intentar evitar-les has de beure l’aigua necessària (1,5-2 litres al dia), hidratar-te bé la pell posant-te crema hidratant, intentar no fer canvis de pes bruscos i fer-te massatges a les zones on t’acostumen a sortir per millorar la teva circulació. Tot i així moltes vegades és difícil evitar que surtin o aconseguir que es vegin menys.
Si mirem el teu pes actual veiem que estàs bé, no necessites perdre ni un kg més. Com tu dius ET VEUS grassa però no ho estàs i això ens podria fer pensar que potser tens una mica de distorsió corporal. Ningú és veu exactament com és però hi ha persones que es veuen de manera molt diferent.
Per altre banda, t’aconsello que tornis a fer esport, alguna activitat que t’agradi. Va molt bé per distreure’t i per baixar l’ansietat.
Si vas patir un trastorn de la conducta alimentària entenc que estiguis nerviosa. Els trastorns alimentaris apareixen quan la persona té molt baixa autoestima, insatisfacció corporal (a vegades amb distorsió corporal, és a dir, quan et veus diferent) i sobretot quan a la persona li passa alguna cosa a nivell emocional o en la seva vida que no sap com gestionar.
Et felicito per no vomitar, sé que costa molt deixar de fer-ho, sobretot si no estàs bé.
Penso que en la teva situació seria important que ho parlis amb la teva família (encara que ara tingueu problemes) i demanis ajuda. Crec que tens que treballar la teva autoestima, el rebuig al teu cos, la por a engreixar-te i sobretot crec que necessites un espai per tu, per poder parlar del que et fa mal, com per exemple els problemes familiars que estàs tenint.
Intenta el màxim que puguis buscar coses a fer en el moment que estiguis angoixada que no estiguin relacionades amb el menjar.
I sobretot… no tinguis por de demanar ajuda.
Una abraçada
Carlota López Ballestar