No sé què fer però aquesta situació em fa mal
Ja no sé a qui demanar consell.
Fa un temps que estic enamorada d'un noi. Ens veiem cada dia i fins i tot dormim junts. Es podria dir que vivim pràcticament junts. Un dia li vaig dir el que sentia per ell i en vam estar parlant una bona estona. Resulta que jo a ell feia temps que li agradava però amb tot això d'estar tant de temps junts i que no passés res es va fer a la idea de que erem molt amics i en principi va deixar de pensar en mi d'una altra manera. Em va dir que no volia per res del món perdre la nostra amistat i que volia que tot seguís com sempre. I així va ser, encara que a mi aquesta situació em feia molt de mal.
Un temps després vam tornar a parlar seriosament del tema i em va confessar que no podia fer res amb cap altra noia no només perquè no volia fer-me mal a mi si no que perquè ell pensava amb mi també. I que en el fons sent alguna cosa però que era millor no sortir junts, que ja se'ns espassaria.
He arribat a la conclusió de que ell no vol perdre la nostra amistat i que no vol estar amb mi perquè no sent exactament el mateix que abans. Però tot això m'embulla perquè sé que la nostra relació no és massa d'amistat, hi ha alguna cosa més. No sé com fer-li veure que la forma en que es comporta amb mi es diferent a una amistat. I em fa por dir-li, i que faci una passa enrere perquè jo realment l'estim i tampoc vull perdre'l.
Estic massa embullada i crec que ell també. No ser què puc fer i ningú em sap aconsellar.
Estrella Dorca

Hola Marta,
La por és una emoció completament natural. Sembla que tots dos teniu sentiments molt forts cap a l'altra, però ell té por de perdre aquesta amistat que heu construït. Nosaltres, des d'aquí, no podem convèncer ningú de fer quelcom que no vulgui, però potser és important que parlis amb ell d'aquest tema.
Les relacions de parella sanes estan conformades per tres elements: passió, intimitat i compromís.
La intimitat, el conèixer algú molt a fons, ja ho teniu.
El compromís, que és la voluntat d'apostar per una parella o per una relació, també ho teniu (com a mínim aposteu per mantenir la vostra amistat)
La passió, és el que sembla que està amagat, oi?
Teniu molt bons fonaments per ser una parella, només cal que us deixeu anar i confieu en la relació de sinceritat que heu construït fins ara ;)
Una abraçada!
Laia Sala