mentir?
Hola, jo paralva molt amb el novio d'una amiga meva per facebook pero com ha amics.Després la van deixar i ella so va pendre molt malament (el motiu per el qual ho han deixat no el se) el dia després de que ho deixesin el noi em va començar a tirar la caña i jo no el responia pero ell continuava. Dies despres em va demanar sortir. A mi ell no m'agradava , i tampoc volia que s'enteres la meva amiga. Així ke vaig mentir dien ke els meus pares uns sobreprotectos i ke no em deixaven sortir, per a no fer-li mal.
He fet be en mentir?
Li ahuria de haver explicat a la meva amiga el meu problema?
InterPersonal

Hola. Sóc l'Assumpta.
De vegades mentim per no fer mal a una persona, i això en el fons no està del tot malament perquè vol dir que ens preocupem per ella i li volem evitar patir. En aquest sentit, es tractaria d'una mentida "piadosa", amb bona intenció per dir-ho d'alguna manera. El què passa és que no podem habituar-nos a fer-ho perquè al final ens hi podem acostumar i tampoc és plan. Perquè el fet de no dir el què realment pensem per tal de no ferir a l'altre ens pot portar a pensar que no tenim dret a expressar els nostres desitjos, les nostres necessitats, etc. Pensa que tens dret a dir NO i a posar límits quan creus que els has de posar. Amb respecte i educació gairebé es pot dir tot.
Per tant, no has fet cap mal dient aquesta mentida, però...no t'hi acostumis i apren a dir el què sents i el què penses amb naturalitat. En relació a la teva amiga, en aquest cas potser li has estalviat un patiment que no calia, per tant, ok.
Gràcies per la teva confiança. Espero haver-te ajudat.
www.facebook.com/assumpta.munsaltarribapsicologa
www.interpersonal.cat