Amistats+timidesa+inseguretat
Hola! Des de ben petita que sóc molt timida, insegura i molt negativa, i des de fa uns anys que intento lluita contra aquestes pors.
Des del curs passat que vaig a un grup de teatre musical. És un grup molt enriquidor i tots són molt simpàtics però el problema es que dincs del grup hi ha com un grup d'amics (no se si m'he explicat molt bé)queden per sopar, van al karaoke, parlen de coses intimes... I a mi m'agradaria tenir amistat amb ells, formar part del seu grup, perquè són unes persones dignes d'amdmirar i exemples a seguir, però no acabo de fer amistat i no ho entenc que creus que hauria de fer?
InterPersonal

Hola Ester! Penso que ets molt valenta, ja que lluites contra les teves pors i això és molt important. Pensa que el més valent no és qui no té cap por sinó qui si enfronta.
Sembla molt xula aquesta activitat de teatre musical i crec que et pot donar moltes eines per superar les teves inseguretats, pel que m'expliques sembla que hi ha un grup d'amics dins el grup més gran, no? i que a tu t'agradaria fer-t'hi. el que no em dius és quines coses has fer per fer-te amiga seva,... però bé, intentaré imaginar-m'ho.
Jo el que faria és el següent: la millor manera d'entrar en un grupet és a través d'algun dels membres que el formen. Mira-te'ls bé i busca algú que et sembli que sigui més fàcil d'accedir-hi, amb qui t'hi sentis més a gust o et sembli més proper, tu mateixa. Un cop l'hagis escollit, intenta seure a prop seu a les classes, si feu exercicis, posa't de parella amb ell/a,... ves fent passets per guanyar-te'l. Una bona manera és parlant-li de tu, potser teniu coses en comú, aficions compartides, etc. quan aconsegueixis guanyar-te'l (a ell o ella) pot passar que et convidi a anar amb ells a algun lloc i així de mica en mica, podràs entrar en el grupet.
Una altra manera seria que organitzessis alguna cosa tu i els convidessis. No sé, un sopar, una excursió,... seria una bona manera de veure'ls fora del grup de teatre musical i conèixer-los en un context diferent.
Sigui com sigui no et rendeixis, crec que estàs siguent molt valenta!
Molta sort en la conquesta!!!Marina Marull
www.interpersonal.cat