Els meus pares no m'entenen
Hola adolescents.
Fa uns dies me mare em va castigar un mes per una tonteria. Ara ha arribat un concert i amb les meves amigues havíem pensat d'anar-hi. Però me mare no em deixa. Ahir també em va dur que em dutxes i vag dir: pff... Voy. I em va dir, nose que, que a mi no em responguis... Després, com que tinc la regla em van venir ganes de fer caca i vaig seure al vàter ja despullada. Era hora de sopar i no m'havia dutxat. (No van passar ni 5 minuts) i va demanar si m'havia dutxat. Vaig dir que no. (La Marta de la que vaig respondre potser no va ser la més adequada.) I va començar a cridar-me i va dur que baixes. Vaig dir voi! Però m'havia de posar la compresa... I me mare és va esperar molt perquè trigava una mica. I ultimament no paro de resondre. M'enfado sovint. Em sento més còmode a l'escola que a casa meva. No vull ni estar amb me mare perquè acabem discutint.
Que puc fer? És normal lo que em passa? Els hi passa a tots els pares? Ajuda siusplau.
PD: us agrairia que no ho públiquesiu.
Estrella Dorca

Hola anònima,
Sembla que entre la teva mare i tu hi ha un problema de ritme, no? Com si la teva mare volgués que ho fessis tot molt ràpid i tu et prenguessis molt temps per fer les mateixes coses.
Potser hauràs de pactar amb ella les estones que et deixa per fer-ho. Per exemple, si és al vespre i t'has de dutxar, demanra-li a quina hora sopareu i així tu organitzar-te en quin moment et dutxes. És important que la teva mare vegi que no passes d'ella, però que tu tinguis cert control sobre què vols fer en cada moment.
Sí que és habitual que quan entrem a l'adolescència, comencem a discutir una mica més amb els pares... i és que nosaltres estem canviant i cal que tots ens adaptem a la nova situació.
Si vols intentar solucionar-ho, pensa en com et sents a l'escola i com et sents a casa i busca quines diferències hi ha (en coses concretes, no s'hi val divagar!). Així li podràs dir a la teva mare quines coses podrien canviar. Què et sembla?
Una abraçada!