pes i exercici
Hola adolescents!
Sóc una noia de 16 anys que fa 1,73 i actualment pesa 62 kg. El mes passat va reprendre el bàsquet (mes o meing el 10 d'agost), vaig comença a entrenar quatre dies a la setmana dues hores per dia (sentadillas, corren, etc.), en definitiva, molt intens. El cas és que fa dos dies em vaig pesar i em vaig donar compte de que havia perd dos quilos (a l'estiu no havia augment de pes, pot ser que perdesi massa muscular però res més).
La meva pregunta és, he perdut molt de pes en molt poc temps? m'he de preocupar? és el pes ideal?
Un petó desde San Sebastian!!
Laura Medrano

Hola!!
Gràcies per escriure'ns!
Degut a que estàs entrenant moltes hores a la setmana i a més sembla que de forma força intensa, pot ser que el teu cos hagi necessitat consumir força energia i per tant que hagis perdut pes ràpid.
No t'has de preocupar perquè el teu pes segueix estant dins la franja de la normalitat, però si que hauries de procurar menjar suficient per a tenir l'energia que el bàsquet requereix. Procura fer els 5 àpats al dia i si per exemple entrenes per la tarda, intenta menjar hidrats de carboni al migdia per a rendir millor. Després de fer esport recorda hidratar-te bé i recuperar l'energia gastada fent un sopar saludable i equilibrat. En principi si fas això no hauries de seguir baixant de pes ja que el teu cos trobarà l'equilibri entre l'energia que gastes i la que generes.
Una abraçada des de Barcelona!
Laura Medrano