estic molt precupada
hola, estic molt precupada perque fa temps que estic molt pàl·lida tinc la cara molt blanca i ja fa dos o tres mesos. no menjo ni fruita ni verdura. Em marejo qaun m'aixeco, mamare es pensa que tinc anèmia que em vol fer un anàlisi. Però no vull em fan pànic les agulles. La pregunta és que puc fer per no tindre la cara blanca? es cosa de menjar mes verdures i fruites?
i ja que estic aprofito per dir que porto un any amb el genoll lesionat hi ha algun menjar que el curi que aporti vitamina o algo?
Carlota López Ballestar

Hola guapa!
La veritat és que al llegir-ho el primer que ens ha vingut al cap és que potser tinguis anèmia. Si et fa por pensa que quan et fan un anàlisi no fa gens de mal, és una agulla molt fineta. Si a més tampoc menges fruites i verdures segur que et falten nutrients i també afavoreix en el cansament. Penso que és important que des de casa intenteu construir un menú equilibrat en que mengis de tot en les proporcions que toca.
Et deixo aquí les pautes perquè el pugeu fer.
Pel que fa a l’alimentació:
S’han de fer 5 àpats al dia (esmorzar a casa, esmorzar a mig matí, dinar, berenar i sopar)
Hidrats de carboni (pasta, arròs, pa, cereals, etc.): és important menjar-los cada dia i a cada àpat
Fruites i verdures: 5 cops al dia. Normalment la gent menja 3 racions de fruites i 2 de verdura. Perquè et sigui més senzill pots menjar una fruita per esmorzar, una per berenar i una altre al dinar o al sopar i la verdura al dinar i sopar.
Lactis (llet, formatge, iogurt) : 4 cops al dia
Proteïnes: s’han de menjar cada dia però variant el que menges. Et recomanem menjar màxim 4 ous a la setmana, 3 o 4 cops peix, 3 o 4 cops llegums i 1 cop a la setmana carn vermella. La resta pots combinar-ho amb altres proteïnes, com el pollastre, el conill, etc.
A la part de dalt de la piràmide alimentària hi ha tot el que serien els dolços, la rebosteria, els Snack, etc. És important entendre que no és que estigui prohibit menjar-los sinó que s’ha de fer de manera ocasional i no diària, com la resta d’aliments.
Amb el genoll tindràs que tenir paciència, em sap greu!
Ves el més aviat possible a fer-te l’anàlisi i al metge!
Carlota López Ballestar