Nose com perdre pes...
Hola!
Fa temps que no em sento gaire a gust amb el meu cos, els meus amics sempre em diuen que estic bé i que tinc les cuixes grans perquè faig esport. Tot i així, jo no veig que estigui "bé" i durant aquest estiu ja he perdut uns quants quilos però vull seguir fent-ho amb alguna dieta però no ser quina seria la més adequada per fer ara que ja he tornat a començar amb les rotines.
Moltes gràcies!!!
Carlota López Ballestar

Bona tarda guapa!
La veritat és que la majoria de gent de la nostra societat no es sent massa a gust amb el seu físic i és una pena. Ens centrem amb aquelles coses que no ens agraden i ens “machaquem” en que ho tenim que canviar, oblidant que en tenim moltes de bones.
A més sempre tenim aquesta idea de “HE DE CANVIAR”, “NO ESTIC PROU BÉ” quan en realitat el primer que ens em de qüestionar és si això és cert o som nosaltres que no ens sentim bé. Pel que expliques la resta de gent et veu bé, és una cosa teva, de que no et sents prou satisfeta.
Arribat aquest punt, una cosa important és saber que cada un de nosaltres som com som per la nostre predisposició genètica. Aquesta ens influeix en un 85-90%. Això significa que el cos no és modelable, de la mateixa manera que no ho és canviar el color dels ulls, la forma del nas, etc. Per això, més que canviar el nostre físic molts cops l’objectiu és acceptar-nos tal i com som i millorar la nostra autoestima, encara que soni a tòpic.
Crec que en el teu cas és el que necessites i sé que no és fàcil i que es passa malament, perquè dins teu ho vius com una gran realitat... no et recomano seguir perdent pes i que facis dieta.
Hi ha dos coses que fem les persones que fan que ens baixi molt l’autoestima: la comparació i l’autocrítica.
Quan ens comparem amb els altres, ja siguin persones conegudes o famoses, sempre ho fem amb gent que veiem millors que nosaltres. Amb el cabell de la nostre amiga, amb el cos de l’altre, etc. Si t’hi fixes quan et compares ja has perdut... perquè ja tens la idea de que l’altre és millor quan no ho és, simplement és diferent.
L’autocrítica son totes aquestes coses negatives que ens diem sobre nosaltres mateixos, és aquesta veueta interna que no calla mai. Fes una llista de totes les coses que t’agradin de tu, del teu aspecte físic, de la teva forma de ser i les teves capacitats i deixa-la en un lloc visible com el mirall, l’agenda, etc. Durant un temps llegeix-la varies vegades a la setmana, repetint-te tot el que t’agrada de tu. Així poc a poc podràs canviar una mica la manera que tens de tractar-te a tu.
Espero que aquests consells et vagin bé i aconsegueixis millorar la teva autoestima.
Recorda que no hi ha ningú perfecte, no t’ho exigeixis a tu mateixa!
Una abraçada
Carlota López Ballestar