esmorzar a l'institut
bona tarda,
la veritat és que estic cansada de menjar un entrepà cada dia a l'institut. em preguntava si em podríeu suggerir altres opcions per menjar alguna cosa durant l'hora del pati de forma saludable.
moltes gràcies
-M
Carlota López Ballestar

Com saps l’esmorzar és un dels àpats més importants del dia i per tant és important que sigui molt complet i energètic. El primer que has de saber és que sempre han d’haver-hi hidrats de carboni, làctics i fruita. A vegades també podem incloure les proteïnes. A partir d’aquí hi ha infinitat de possibilitats.
També és important dividir l’esmorzar en dos. Aquí t’has de conèixer i saber si tens més gana al aixecar-te o a mig matí, per veure quin fas més complet. En el cas de que dinis molt tard pots arribar a esmorzar 3 cops tot i que l’últim ja ha de ser molt lleuger.
-Hi ha gent que menja ous al matí, en aquest cas pots fer-te ous remenats amb pernil o amb formatge, o truita i incloure una torrada per acompanyar-ho. En aquest cas et recomanaria que ho magnesis abans de sortir de casa.
-Els dies que tinguis més temps pots preparar crepes o pancakes. Els pancakes també els pots fer amb civada (avena) que és molt saludable. Aquí els hi pots posar fruita, iogurt, xocolata, coses salades,... hi ha infinites possibilitats.
-Iogurt o kefir amb cereals i fruita
-Porridge amb fruites i fruits secs (el pots menjar fred o calent)
-Entrepans o torrades: aquí tens moltes opcions i es tracta de ser creatiu. Normalment ens avorrim quan sempre el mengem de pernil, llonganissa, formatge, etc. Però hi ha moltes opcions.
-Batuts de fruites o fruites i verdures
-Pots preparar-te wraps,
Aquestes son algunes idees però si realment tens curiositat pots buscar per Pinterest, Instagram o blocs que et mostraran infinitats de possibilitats. Es traca de que miris quines t’agraden i comencis a provar.
Carlota López Ballestar