Engordar?
Hola, sóc una noia de 13 anys, en poc 14.
El tema sobre el qual volia consultar-vos és que repetidament he de aguantar insults com: anoréxica, "bicho palo", tabla, paret, etc. Jo faig ballet de manera bastant intensiva i per tant és veritat que sóc prima i de consitució prima, però per res sóc anoréxica.
Un cop vaig parlar amb un amic sobre això i em va dir que havia d'engordar i llavors ja seria perfecte. Jo m'estimo tal i com sóc pero potser si que hauria d'engreixar una mica, no ho sé. Peso 44kg i medeixo 1,61m.
Si decidis que engordar una mica és la millor opció, com ho hauria de fer? Si engordo molt ja no seré la mateixa al ballet i això no m'ho puc permetre... Però alhora vull tenir una mica més de curves i que no em vegin com alguns em veuen ara.
Gràcies per contestar-me, últimament aquest tema em porta molts mal de cap.
Carlota López Ballestar

Hola bonica!
Moltes gràcies per escriure al consultori.
Bé en primer lloc no has de permetre que la gent et digui aquests comentaris, defensat sense enfadar-te, malauradament si veuen que et molesta ho faran més. Entenc que et facin sentir malament, a ningú li agradaria... Per altre banda, ja sé que el teu amic ho ha dit amb tot l’amor del món i que és una manera de parlar, però és important que els dos ho tingueu en compte... La perfecció no existeix, de fet no hi ha ni un patró del que és ser perfecte, només l’ideal que han creat els mitjans de comunicació. Dit això, si mirem el teu pes i la teva alçada si que veiem que realment estàs molt per sota del pes que hauries de tenir. És cert de que la genètica té un paper important en això, però potser si que estàs fent massa esport i menjant massa poc. Hauries d’intentar poc a poc pujar de pes... et deixo aquí unes recomanacions. Pensa que no és fàcil, tindràs que tenir paciència i sempre és recomanable anar a un metge.
A nivell d’alimentació, el primer de tot és que mengis de manera equilibrada i facis els 5 àpats al dia. Fins i tot en el teu cas et podria anar bé fer un petit ressopó abans d’anar a dormir i prendre un got de llet amb sucre o xocolata i alguna galeta, un iogurt amb mel i fruits secs, etc. Res que sigui molt pesat ja que sinó potser et sentarà malament.
També has de menjar tots els grups d’aliments, els hidrats de carboni com la pasta, l’arròs, la patata, els cereals, etc., les fruites i verdures que hem de menjar 5 cops al dia, menjar lactis (sencers) 4 cops al dia, i combinar les proteïnes animals i vegetals cada dia. S’ha de tenir en compte que em de menjar més peix, pollastre, ous i llegums que carn vermella i embotit. Els hidrats de carboni els has de menjar a cada àpat ja que t’aportaran energia durant tot el dia. Un altre aliment que és molt saludable i pot anar-te bé són els fruits secs, com les ametlles, les nous, els cacauets, etc.
Per tant, a nivell de resum et recomanem:
-seguir una dieta equilibrada fent els 5 àpats bàsics al dia
-fer un ressopó abans d’anar a dormir
-menjar hidrats de carboni a cada àpat i augmentar els que menges
-els lactis prendre’ls sempre sencers
-prendre mel i sucre i no edulcorants
-prendre fruits secs
-acompanyar els dinar i sopar amb una mica de pa
-pots prendre pastissos, magdalenes etc. de manera moderada
-pren força formatge
Espero que aquests consells et serveixin. Una abraçada guapa i poc a poc!
Carlota López Ballestar