Preguntes varies...
HOOLA
M'agradaria ser vegetariana quan tingui 18 anys per així acabar l'etapa del creixement, i m'agradria k em diguessiu com li podria dir a els meus pares, se que encara falta (tinc 14 anys) pero no se com plantejar-lo ja que a la meva casa sempre es fan barbacoes, pero ells ja saben k no m'agrada molt la carn, només menjo: pechuga de pollastre o llonxes de pavo o pernil dolç intento menjar 2 o 3 vegades a la setmana. Ho faig basicament pels animals, ja que a les vacances vaig anar a un lloc on hi havien vaques i molts animals i em va donar molta pena
Un altre tema es el alcohol, ho vaig probar una vegada (vodka) un xupito a palo seco i no em v agradar gens i la veritat k ara s'apropen les festes del meu poble i... tots els meus amics beuran i jo... a més tampoc bec refrescos.
Tinc un dbte sobre l'alcohol : engorda? ho dic pk té moltes calories y llavors si no cremo aquestes calories es convertiran en greix o k? Explique-m'ho
Moooltes gràcies
Carlota López Ballestar

Hola guapa!
Cada vegada veiem més persones conscienciades amb el món animal que volen començar a reduir el consum de proteïnes animals.
El més recomanable és fer-ho progressivament, anant introduint nous aliments i receptes de manera lenta i constant. Això t’ajuda a fer el canvi de manera còmode i fa que el teu organisme tingui temps de cobrir les necessitats condicionals. A més, això també ajuda al teu sistema digestiu a habituar-se progressivament a aquests canvis alimentaris. És a dir, no és gens recomanable fer el canvi de manera radical d’un dia per l’altre.
Recentment l’Agència de Salut Pública de Catalunya ha dit que una dieta vegetariana pot ser saludable a qualsevol edat però sempre que estigui ben planificada i hi hagi un assessorament d’un nutricionista darrera. Seguir una alimentació vegetariana no és insà però si no és fa bé pot ser molt perjudicial per la salut ja que pots tenir molts dèficits nutricionals.
No els hi estàs dient res dolent als teus pares, crec que simplement els hi hauries de dir amb confiança, que cada vegada et fa més pena menjar animals i que a més quasi no et ve de gust la carn. Em sembla molt responsable per part teva que vulguis esperar-te als 18, però sobretot, tinguis l’edat que tinguis necessitaràs assessorament de nutricionistes per aprendre a menjar així sense tenir dèficits nutricionals i per tant problemes de salut. Sempre necessitaràs complements de la vitamina B12 ja que només la pots obtindre de la carn.
Pel que fa al alcohol has de saber que no és cap obligació beure, a vegades a l’adolescència ens sentim molt malament quan tothom fa una cosa i a nosaltres no ens ve de gust, però no t’has de sentir obligada. L’alcohol si que engreixa, i força. A més son calories buides, és a dir, que no aporten cap nutrient.
Una abraçada guapa!
Carlota López Ballestar