Odio a mun germà
Hola soc una noia de 13 i tinc molts problemes un d'ells és aquest:
Mun germà té 4 anys més que jo i farà 18 anys d'aqui poc. Això no té gaire importància però el problema es que passa de tot. Els meus pares estan separats de fa molt temps i el meu pare té novia la qual odia tothom. Ell i jo quan erem petits ens portavem be com qualsevol germà i germana.
Ara esta en una especie de estapa fumeta i malote, va amb amics molt preocupants i a mi nomès em dirigeix la paraula quan es per demanar coses. He anomanat la novia del meu pare perquè quan estem a casa el meu pare ell m'hauria de "recolzar" ja que mai esta a casa i jo m'he de "tragar" la novia i n'estic farta. Vull que torni a ser el que era abans ja que mes d'un cop he dessitjat que mori. És possible recuperar-lo o serà així per sempre?
InterPersonal

Hola!
Ostres quines paraules tan dures! Sembla que estàs molt enfadada!
A veure, hem de tenir en comtpe que les relacions entre persones són canviants, és a dir, que a mesura que nosaltres canviem, les relacions que tenim amb els altres també canvien. Potser el teu germà està passant per un moment on necessita estar amb els seus amics i prefereix no passar gaires hores a casa. No el pots obligar a fer res que ell no vulgui, però sí que pots intentar parlar-hi i demanar-li el que necessites: li pots dir que el trobes a faltar, que t'agradaria que fessiu alguna cosa en comú, que necessites que et doni suport....
Demana-li coses concretes i li serà més fàcil ajudar-te.
I no pateixis, no serà un noi de 18 anys per sempre i la relació entre vosaltres dos encara ha de passar per molts canvis! L'important és que tots dos sapigueu que podeu comptar l'un amb l'altre. Tu saps que hi pots comptar encara que estigueu així, oi?
Una abraçada!
Laia Sala