Necessito consell urgent
Hola,
Us escric perquè des de fa mesos sento una atracció molt forta per una de les meves millors amigues. Al principi pensava que era una tonteria però vaig començar a sentir gelosia quan la veia amb altres noies que no fossin jo. Era i és un sentiment superior a mi, no el puc controlar. Em vaig arribar a enfadar amb ella per una tonteria perquè em volia allunyar per poder "oblidar-la" i deixar de ser amigues. Però al cap d'un mes vaig tornar a parlar amb ella i vam tornar a ser amigues i va tornar la gelosia... No se que fer, quan estic amb ella a vegades em donen ganes de donar-li un petó però no m'atreveixo per por a que em rebutgi i s'allunyi de mi pel que sento per ella. Amb les meves amigues tampoc m'atreveixo a parlar-lis d'això. No se si sóc lesbiana o bisexual o hetero, però estic perduda així que necessito un consell siusplau.
Gràcies.
Elena Crespi

Hola anònima_107!
Gràcies per la teva consulta!
El que et passa és molt habitual a l’adolescència i poden ser dues coses:
-O que realment t’agraden les noies i estàs gelosa
-O és gelosia d’amistat
Només el temps dirà què és però si parlem de gelosia hem de tenir en compte que és molt perillosa perquè la gelosia no aporta res positiu a la nostra vida. Parteix de la inseguretat i té tendència a espatllar les relacions. Per tant, és molt normal que vulguis que la teva amiga passi temps amb tu però és molt bo diversificar i veure a altra gent. El que ella sent per tu no ho pot sentir per a ningú més però és impossible que només et tingui a tu com a amiga, per tant, és bo que pugui relacionar-se amb altra gent i tu també. Això ajuda al creixement personal.
Per tant, confia en que ella t’estima i et vol a tu com a amiga però també vol estar amb atra gent i fes tu el mateix!
Sort i una abraçada!
eLena Crespi i Asensio – www.elenacrespi.com
Instagram: @elenacrespi81