CUIXEES I PEES
Holaaa!!!
soc una noia de 16 anys, medeixo 1.60 i peso uns 58-60 kg. a més, tinc moltiiissima cuixa i no m'agrada. al caminar em rossen les cuixes i de vegades em fa mal... faig una talla 38-40. menjo molt bé i molt equilibrat - no perquè m'ho imposi, sinó perquè m'agrada. menjo molta amanida i fruita, peix, carn, làctics... porto més d'un any i mig sense poder fer esport a causa de lesions que he tingut i que tinc, tot i que abans de les lesions ja tenia força cuixa. creieu que quan pugui tornar a fer esport es reduiran les cuixes? alguna recomanació d'esport? a mi m'agradaria provar el kick-boxing, seria una bona tria també? i si no, què faig? algun consell?
moltissimes gracies xxx
Carlota López Ballestar

Bon dia guapa!
Moltes gràcies per escriure’ns. Bé, si mirem el teu pes i la teva alçada veiem que el teu pes està molt bé. Tot i que no ho has dit dir-te que en cap cas és un tema relacionat amb el pes. El que dius de l’alimentació està molt bé, tots hauríem d’intentar seguir una dieta equilibrada. Fer una dieta equilibrada no significa fer dieta, és menjar adequadament. Però això no vol dir que mai puguem menjar algun dolç o Snack, si recordes estan a la part de dalt de la piràmide.
El que expliques de les cames està força relacionat amb la teva constitució i per tant amb la genètica. Hi ha moltes persones, especialment les noies que els hi passa això, els hi rosen una mica les cames al caminar quan estan suades i els fa mal. Fent esport pot variar una mica però no pensis que serà un canvi radical, al final no deixa de ser la forma que té el teu cos. Intenta no donar-li massa importància. A vegades va bé posar-te una crema perquè no se t’irriti o posar-te uns pantalons curtets a sota perquè no et rosi. En quan pugis fer esport t’anirà molt bé, ja saps que és un hàbit saludable que a la mida del possible s’ha de seguir. Si et fa il•lusió provar el kick-boxing fes-ho, segur que té que ser molt divertit i treballes tot el cos.
Una abraçada bonica!