VEGETERIANAAAAAA
Hola bones! Sóc una noia de 16 anys, que fa uns mesos vaig començar a ser vegeteriana. I m'agradaria que m'aconsellesiu sobre els aliments que m'aportarien el mateix que m'aportava la carn, com proteïnes,etc. També m'agradaria saber les quantitats recomanables de llegums, verdures,etc que tindria que menjar.
Moltes gràcies i perdoneu per les faltes.
Laura Medrano

Hola!!
La veritat és que per a poder seguir una dieta vegetariana i que sigui equilibrada i saludable es necessita estar molt informat i seria ideal tenir la supervisió d'algun especialista en alimentació per a que no hi hagi mancances de nutrients. Et recomano que et compris algun llibre sobre com fer una dieta vegetariana per a poder resoldre els dubtes que tinguis al respecte.
En principi els experts diuen que es pot seguir una dieta vegetariana i que sigui igual de saludable que una dieta no vegetariana, però el tema de les proteïnes si que cal tenir-lo controlat. Com saps, la majoria de proteïnes tenen un origen animal i és important que la vitamina B12 (que només està present en aliments d'origen animal) estigui a nivells correctes (de vegades cal prendre un suplement d'aquesta vitamina). Aliments rics en proteïnes que pots menjar són les llegums, ous, el tofu, la quinoa, el seitàn,... No sé si menges peix, però també són rics en proteïnes de molt bona qualitat.
Sobre les quantitats de cada cosa no puc dir-t'ho ja que això són qüestions que depenen de cadascú i una dieta sempre s'ha de fer a mida per a cada persona. Es tracta de que facis una bona combinació d'aliments i que mengis suficient sense quedar-te amb gana.
Et deixo l'enllaç de la web de la Generalitat de Catalunya on parla de la dieta vegetariana i posa exemples de receptes i quantitats de menjar per a que hi facis una ullada, però igualment veuràs que recomanen que tingueu la supervisió d'un professional:
Espero haver-te ajudat!
Una abraçada,
Laura Medrano