no hem sento bé amb mi mateixa
hola, bona tarda.
No se que fer, em sento una mica grassa sobretot de cames, mesuro 1,60 i peso 54 kg, la gent diu que tinc autoestima molt alta ja que sempre m'estic reient de tot, però no paro de mirar-me al mirall i em veig grossa, i quan comu em penedeixo i ningu sap això perque altres vegades s'ho he dit alguna amiga meva i em diu que no sigi tonta que estic perfecta, pero yo no vull escoltar això, vull que m'ajudin aprimarme
Laura Medrano

Hola preciosa,
En primer lloc donar-te les gràcies per escriure'ns i també dir-te que em sap molt greu que et sentis així. A la teva consulta has escrit una cosa que crec que és important que tinguis clara ja que sinó no aconseguiràs millorar. Fixa't en el títol que has posat "no em sento bé amb mi mateixa". Aquí està la clau del teu problema, no amb el pes ni amb aprimar.
M'explico. Hi ha moltes noies que els hi passa el que sembla ser que et passa a tu. Que tot i tenir un pes saludable i dins la normalitat, no t'agrades i penses que si perds pes i aprimes, et sentiràs bé amb tu mateixa i tot canviarà. Però no és així. El que ha de canviar són els pensaments que tens sobre tu, és a dir, la teva autoestima. És normal que quan expliques com et sents a les amigues elles no t'entenguin i et diguin que ja estàs bé perquè segur que és el que pensen. És per això que et dic que perdent pes no solucionaràs el veure't bé (tot i que creguis que si), sinó que els problemes seguiran existint i estaràs posant en risc la teva salut. No sé si has sentit a parlar dels trastorns alimentaris, però hauries d'anar en compte ja que per les teves paraules podries estar començant a patir una malaltia d'aquestes :(
La meva recomanació és que en parlis amb una persona major d'edat amb qui tinguis confiança (poden ser els pares, un tiet/a, un germà gran, un profe, un entrenador...) i que aneu al metge per a que puguis explicar-li a un professional com et sents amb tu mateixa, quines són les teves pors, per què et sents culpable després d'haver menjat, per què no creus a les teves amigues quan et diuen que estàs bé i per què tu no ets capaç de poder-ho veure.
Entenc que et pugui fer cosa o que no vulguis ni sentir-ne parlar, però no ets la única a la que li passen aquests pensaments pel cap i amb ajuda pots tornar-te a sentir bé amb tu mateixa.
Aprofito també per deixar-te les dades de contacte de l'Associació Contra l'Anorèxia i la Bulímia (ACAB) per a que si vols un dia ens facis una trucada i així puguem parlar una estoneta tranquil·lament. Si vols pots preguntar per mi o per la meva companya Carlota, però qualsevol persona podrà atendre't. El nostre telèfon és el 93 454 91 09 i la web és www.acab.org
Una abraçada ben forta i pensa seriosament això de demanar ajuda als pares o a algun adult.
Nosaltres estem aquí pel que et calgui, ja ho saps.
Laura Medrano