No sé com baixar la panxa!
Hola, tinc 13 anys gairabé 14 i porto gairabé des de els 9 anys vulguen estar plana de la panxa, he llegit per internet que hi han aliments que fan que la panxa no estigui plana. Em podríeu recomanar una dieta que m'ajudi a perdre panxa?
Laura Medrano

Hola!!
Gràcies per escriure'ns!
Doncs el primer que has de saber és que cada persona tenim una constitució física diferent (que ens ve determinada per la genètica) i que de la mateixa manera que no podem triar la nostra alçada o el nostre color d'ulls, tampoc podem tirar la forma del nostre cos ni on volem que se'ns acumuli el greix corporal. Amb això vull dir-te que les persones som totes diferents i que a algunes persones el greix se'ls acumula a les cuixes, a altres al cul, a altres a la panxa i abdomen... i això és difícil de canviar i hem d'acceptar-ho com a una característica més del nostre cos.
Un cop dit això, comentar-te que no hi ha aliments específics per fer perdre el greix de la panxa, sinó que la nostra alimentació i l'esport que practiquem influiran en que en tinguem més o menys, però recorda que això no es pot escollir totalment sinó que la nostra genètica hi té un pes important.
Un consum elevat d'aliments amb molts sucres i greixos afavorirà que acumulis més greix al cos, per tant es tracta de menjar-ne de forma ocasional. Em refereixo a aliments com la brioixeria, els dolços i snacks, les patates i aliments fregits, les begudes amb gas i ensucrades (de cola, de taronja, sucs de fruita industrials)... Aquests aliments estan situats a la part de dalt de la piràmide alimentària de forma que si n'abuses, afavoriràs que el teu cos fabriqui greix i que en el teu cas, s'acumuli a la zona de la panxa. Com veus no es tracta de fer cap dieta per eliminar la panxa, sinó que es tracta de menjar SEMPRE de forma saludable i equilibrada i acostumar-te a no abusar d'aquests tipus d'aliment. T'aconsello que facis un cop d'ull a la piràmide alimentària i que miris a veure si segueixes una dieta equilibrada o no. Si menges bé i fas esport, tindràs un pes saludable i et sentiràs bé amb tu mateixa.
Per altra banda, també pots provar de practicar esports on es treballi la zona abdominal ja que si enforteixes aquests músculs et veuràs millor a tu mateixa. Pots provar de fer els clàssics abdominals (és bastant avorrit) o bé de practicar esports com la natació que és súper complert, el volley, pujar i baixar escales, saltar, còrrer,... Hi ha molts esports en els quals es treballa la zona abdominal, així que ara que comença el curs parla-ho amb els pares i mireu a veure si et pots apuntar a algun esport en equip.
Això si, recorda no obsessionar-te amb tenir una panxa plana ja que si per genètica no tens aquesta tendència, només aconseguiràs frustrar-te i que la teva autoestima es vegi perjudicada.
Una abraçada ben forta,
Laura Medrano