estic confosa
la gent em tracta malament i ara e pardut tota la perdut la paciencia i confiança amb la gent i ara començo l'instiut i tinc por a que vaigi malament i asta amb la gent que m'envolta i cuan vaig a la meva ciutat em porta mals recoda i ja e perdut la paciencia i no em sento be amb mi mateix i no paro de dir i de pensar sempre lo mateix que la vida es una merda i que prefereixo no viure i ja m'e intentat suicidar aver si em pots ajudar
moltissimas gracies
InterPersonal

Hola anònima,
Em fa molt mal llegir la teva consulta. Em fa mal pensar que ho estàs passant malament i que l'única solució que tens és la de fer-te més mal.
Primer de tot, has de buscar alguna persona de confiança a qui li puguis explicar el que estàs vivint. El nostre voltant està ple de persones que ens poden ajudar i que ens estimen: pares, cosins, tiets, avis, amics, professors, entrenadors, amics dels pares.... Busca algú amb qui et sentis còmode, que vegis que li pots explicar tot i deixa anar el teu patiment.
Per altra banda, a vegades passem temporades que ho veiem tot molt negre. És com si ens haguessim posat unes ulleres de sol i tot el que veiem queda tenyit d'aquesta foscor. Quan portem aquestes ulleres som incapaços de disfrutar i tot ens sembla trist, dolent o perillós. Ens costa trobar coses que ens motivin i se'ns fa una muntanya.
Quan passem per aquestes temporades, és important trobar petits moments de plaer. Fes alguna activitat amb les teves amigues (segur que si les truques els agradarà), passa-t'ho bé amb la teva família, fes el teu hobby...
I veuràs com mica en mica, aquestes ulleres s'aniran aclarint ;)
Una abraçada preciosa,
Laia Sala