Estic gorda...
Hola,
Gràcies per contestar-me el consultori el problema que tinc és que peso 53 quilos mesuro entre 1,55 o 1,60 no ho se i el problema esque en la zona del ventre em veig molt de greix, veig la gent que té ventres plans i o no se que no m'haig de comparar però ho faig.... i les cuixes un xic grans, el meu cul m'agrada molt perquè ni és gran ni petit però tinc cel·lulitis i m'estic obsessionant molt amb el pes... em podríeu dir alguna dieta o algú?
Gràcies.
Laura Medrano

Hola guapa!
En primer lloc donar-te les gràcies a tu per escriure'ns al consultori i dir-te que em sap molt greu que et sentis així amb tu mateixa. El que has de tenir clar i repetir-te cada dia fins a que t'ho creguis és que NO ESTÀS GORDA. De cap de les maneres ja que segons el que m'has dit que peses i mesures el teu pes està totalment dins la normalitat, lluny del sobrepes i la obesitat.
El que probablement et passa és que et compares massa amb les altres persones, i segurament ho fas amb aquelles que consideres que són més guapes o més primes que tu, oi? Fer-ho no t'ajuda gens però tens raó en que és difícil. Com és obvi no totes les persones tenim la mateixa forma corporal, de la mateixa manera que no tots tenim les mans o peus iguals, ni les mateixes faccions facials, ni el mateix cabell, ni la mateixa alçada,... Això és perquè tot i que mengem més o menys igual, el cos que tenim és així per la nostra genètica. Pot ser que per genètica tu tinguis més tendència a acumular greix a la panxa, igual que hi ha altres persones que tenen tendència a acumular-lo a les cuixes o a cul. Contra això no podem fer-hi gaire cosa. No es tracta de fer cap dieta per aprimar (a part de que moltes no funcionen, perquè no has d'aprimar), sinó que en el teu cas potser estaria bé que practiquessis algun esport on es treballi bastant aquesta zona del cos ja que així tindràs la musculatura més tonificada.
Respecte a la cel·lulitis dir-te que el 98% de dones en tenen i que per tant, al contrari del que ens han fet creure, és una característica normal de la pell de les dones. Fent esport de forma regular i amb constància i hidratant-te bé, aconseguiràs reduir-la una mica, però fer-la desaparèixer és pràcticament impossible ja que com t'he dit, la gran majoria de dones en tenim.
El meu consell és que intentis no capficar-te tant amb el tema del físic i que treballis per a millorar la teva autoestima i per començar a acceptar-te més. Cadascú som com som i obsessionar-nos en voler tenir un cos que no podem aconseguir només implica frustració i negativitat. Si creus que tot i així aquest tema et preocupa molt i que t'hi estàs obsessionant, el nostre consell és que ho comentis a casa amb els pares o amb alguna persona major d'edat amb qui tinguis confiança i que puguis demanar ajuda professional.
Encara que ara et costi de creure, la clau de tot això no és fer coses per canviar el teu cos (perquè encara que no ho creguis estàs en un pes saludable i perquè encara que no siguis capaç d'apreciar-ho, segur que tens un cos maco), sinó que has de treballar la teva autoestima per a aprendre a valorar-te, a estimar-te i a respectar-te.
Espero haver-te ajudat una mica a fer-te reflexionar. De totes formes si vols et deixo les dades de contacte de l'Associació Contra l'Anorèxia i la Bulímia (ACAB) per a que si vols un dia ens puguis fer una trucada i així xerrar una estoneta tranquil·lament. El telèfon és el 93 454 91 09.
Una abraçada molt forta,
Laura Medrano