No ho aconsegueixo
Hola
Soc una noia de 15 anys, no es que estigui molt "prima" però tampoc "grassa" el problema que tinc es que per mes que intento no menjar tant tinc mes ganes de menjar, he intentat de fer exercissis per aprima-me de cuixes però no aconsegueixo durar una setmana fent els exercicis, no tinc pressa per aprimar-me però vull poder aconseguir no menjar tant i fer exercici,
Gràcies!
Carlota López Ballestar

Hola guapa!
Encara que sembli mentida això que et passa és molt habitual. És normal que si el que fas és dir-te “a partir d’ara no menjaré Nutella”, “a partir d’ara no menjaré res de bollería” etc. la reacció sigui la contraria. A les persones no ens agraden gens les prohibicions de cap tipus de manera que quan algú o tu mateix et prohibeixes una cosa el que tenim és encara més desig i més ganes. És com quan els pares et castiguen un cap de setmana sense sortir, segur que aquell cap de setmana era súper important i el que més plans tenies per fer... el que diem... quan més et prohibeixes una cosa més ganes en tindràs, per tant això és el primer que has de deixar de fer. Ni tan sols els metges prohibeixen cap aliment perquè saben que la reacció és aquesta. Sigui quin sigui el teu pes (i per tant les teves necessitats) amb aquests aliments (els de dalt de la piràmide alimentària) el que s’ha de fer és menjar-los de manera esporàdica. No passa res per un dia menjar pastís de postra, el que no podem fer és menjar-ne cada dia. Quan més controles el que menges més fàcil és descontrolar-te,així que intenta no fer-ho.
El primer que has de saber és que quan nosaltres veiem un aliment com a poc saludable o prohibit, encara ens donen més ganes de menjar-ne.
Et deixo aquí les pautes que hauries de seguir tant amb l’alimentació com amb l’esport, no són per perdre pes son per estar sà.
Pel que fa a l’alimentació:
S’han de fer 5 àpats al dia (esmorzar a casa, esmorzar a mig matí, dinar, berenar i sopar)
Hidrats de carboni (pasta, arròs, pa, cereals, etc.): és important menjar-los cada dia i a cada àpat
Fruites i verdures: 5 cops al dia. Normalment la gent menja 3 racions de fruites i 2 de verdura. Perquè et sigui més senzill pots menjar una fruita per esmorzar, una per berenar i una altre al dinar o al sopar i la verdura al dinar i sopar.
Lactis (llet, formatge, iogurt) : 4 cops al dia
Proteïnes: s’han de menjar cada dia però variant el que menges. Et recomanem menjar màxim 4 ous a la setmana, 3 o 4 cops peix, 3 o 4 cops llegums i 1 cop a la setmana carn vermella. La resta pots combinar-ho amb altres proteïnes, com el pollastre, el conill, etc.
A la part de dalt de la piràmide alimentària hi ha tot el que serien els dolços, la rebosteria, els Snack, etc. És important entendre que no és que estigui prohibit menjar-los sinó que s’ha de fer de manera ocasional i no diària, com la resta d’aliments.
Pel que fa a l’esport:
Nosaltres recomanem fer esport 3 dies a la setmana a part dels 2 dies que feu a l’Institut. Si pots fes una activitat que t’agradi que sigui en grup. Així segur que et divertiràs i et serà més fàcil fer esport.
Una abraçada bonica!