CONFOSA
Hola! Sóc una noia de 13 anys i sempre he tingut una mica de sobrepes tot i que el metge sempre em deia que estava bé. La meva mare i la meva avia de vegades m'insinuaven que estava grassa. Fa dos mesos que em van detectar intolerància al gluten i a la lactosa i clar vaig deixar de menjar marranades i postres. Em vaig aprimar 8 quilos i ara poc a poc nose perque vaig perden gana nose si es el fet de no menjar tant i aixo, pero jo em veig igual , nose em sento grassa, peso 57 kilos i faig metro 67 estic be??Es normal que perdi la gana??
Carlota López Ballestar

Hola guapa!
Em sorprèn que comencis dient que des de sempre has tingut una mica de sobrepès... sembla que ja formi part de tu! A vegades tenim mal entès el que és sobrepès i sembla que si no estàs molt prim sigui que no estàs bé, i més amb els ideals de bellesa que hi ha a la nostra societat. Penso que hauries de pensar com et senten aquests comentaris i parlar-ho amb elles. No tendeix a ser massa positiu que la teva família et faci comentaris sobre el teu aspecte físic o sobre el menjar, ni a tu ni a ningú. Per altre banda, cal distingir ser celíac a ser intolerant al gluten o a la lactosa. En principi, si ets intolerant has de moderar la quantitat que en prens però no eliminar-ho del tot perquè aleshores encara ho rebutjarà més el teu cos. Si ets celíac si que has d’eliminar-ho del tot perquè et sentarà molt malament. Tot i així, ara mateix hi ha molts productes que no tenen lactosa i gluten i per tant no caldria canviar tant la teva alimentació. Pensa quins canvis has fet ja que no és massa normal haver perdut tant pes. Segurament has canviat moltes coses de la teva alimentació. Potser t’aniria bé anar a un nutricionista perquè et pugui assessorar millor per el teu cas. Pel que fa al teu pes estàs bé, dins la franja del normopes però el que no és normal és que hagis perdut tant la gana. Possiblement, també t’has aprimat perquè has començat a menjar menys i això no hauria de ser així. De la mateixa manera que el fet de que et sentis grassa quan estàs genial! Penso que està molt relacionat amb l’autoestima, amb com et sents amb tu mateixa i que seria important que ho treballis. Potser t’aniria bé anar a un psicòleg un temps per poder parlar de tots aquests temes.
Si et ve de gust parlar-ne amb més calma pots venir un dia al ACAB i en parlem. Hauràs de trucar i demanar hora. Aquí tens el telèfon www.acab.org. Demana per mi.
Una abraçada bonica!
Carlota López Ballestar