regla i pes
Hola adolescents!
Volia fer una consulta perqué fa dies que estic amoinada.
Fa uns tres mesus qu eno em ve la regla, i abans dels tre smesus ja em venia poca quan sempre m'havia durat quasi una setmana. Vaig anar al metge i em van dir que estava en baix pes ja que medeixo 1,65 i peso uns 48.
Es veu que m'havia aprimat ja que abans pesava més, doncs em van dir que tenía que pujar de pes.
Ara estic amb aixó peró nosé si pujan de pes i está amb el pes d'abans la regla em vindra... que creieu? i si no em ve m'haurian de dunar algunas pastillas?
Les pastillas a mi m'han dit que engorden bastant(pastilles anticonceptives) es cert?
Grácies per contestar!
Carlota López Ballestar

Bon dia bonica!
És totalment possible que no et baixi la regla per estar en baix pes, de fet quan hi ha infrapès una de les coses que tendeix a passar és aquesta, la retirada de la menstruació. Tal i com t’ha dit la teva doctora et recomanem que intentis pujar de pes però sobretot és important que siguis sincera amb tu mateixa i pensis que ha fet que el baixis. Si és perquè no et sents còmode amb el teu aspecte estaria molt bé que vinguis un dia a veure’ns al ACAB per parlar una estona.
Aquí et deixo la web www.acab.org
Intenta seguir aquestes pautes i a veure com va.
Pel que fa a l’alimentació:
S’han de fer 5 àpats al dia (esmorzar a casa, esmorzar a mig matí, dinar, berenar i sopar)
Hidrats de carboni (pasta, arròs, pa, cereals, etc.): és important menjar-los cada dia i a cada àpat
Fruites i verdures: 5 cops al dia. Normalment la gent menja 3 racions de fruites i 2 de verdura. Perquè et sigui més senzill pots menjar una fruita per esmorzar, una per berenar i una altre al dinar o al sopar i la verdura al dinar i sopar.
Lactis (llet, formatge, iogurt) : 4 cops al dia
Proteïnes: s’han de menjar cada dia però variant el que menges. Et recomanem menjar màxim 4 ous a la setmana, 3 o 4 cops peix, 3 o 4 cops llegums i 1 cop a la setmana carn vermella. La resta pots combinar-ho amb altres proteïnes, com el pollastre, el conill, etc.
A la part de dalt de la piràmide alimentària hi ha tot el que serien els dolços, la rebosteria, els Snack, etc. És important entendre que no és que estigui prohibit menjar-los sinó que s’ha de fer de manera ocasional i no diària, com la resta d’aliments.
Pel que fa a l’esport:
Nosaltres recomanem fer esport 3 dies a la setmana a part dels 2 dies que feu a l’Institut. Si pots fes una activitat que t’agradi que sigui en grup. Així segur que et divertiràs i et serà més fàcil fer esport.
Una abraçada guapa!!!