ACLARACIÓ
Bona tarda,
Primer de tot voldria agrair-vos la vostra feina, ja que sóc conscient de que la majoria d'adolescents que consulten per aquí reben una resposta adecuada. Malauradament, avui mentre mirava una consulta de l'apartat d'alimentació titulada "m'he aprimat", he quedat bastant decebuda amb la vostra resposta. Abans de res, vull recalcar que feu una feina excel·lent i que en cap moment la meva intenció es ofendre a ningú.
La questió és que aquesta noia exposava que s'havia fet vegetariana (cosa que ella mateixa desmentia dient que menjava carn de tant en tant) i la vostra resposta ha estat que no recomaneu fer-se vegetariá abans dels 18 anys per questions de creixement i del desenvolupament del cervell, resposta que al llarg del temps he llegit masses cops a aquest consultori. M'agradaria que sapiguessiu i que us informesiu que es pot ser completament vegetarià (no ovolacteovegetarià, vegeterià) desde el neixement, o, almenys jo ho he sigut i no he tingut cap tipus de problema de salut, és més estic més sana que la majoria d'amics meus. Com que jo no sóc nutricionista ni res per l'estil, us deixo aquí uns links, perquè llegiu altres opinions de professionals i formeu la vostra pròpia opinió.
https://www.facebook.com/mipediatravegetariano/?fref=ts
https://www.facebook.com/Comoservegano/?fref=ts
https://www.facebook.com/alvarovargas80/?fref=ts
Per últim, demanar-vos disculpes si he estat molt directe, però com podreu observar estic bastant farta.
Gràcies per la vostra atenció.
Laura Medrano

Hola guapa!
Acceptem el teu comentari, però com a expertes en la promoció de la salut i prevenció dels trastorns alimentaris el missatge que hem de donar és que no és recomanable iniciar una dieta vegetariana abans dels 18 sense una supervisió d'un dietista o nutrucionista. Això és així degut a que ser vegetarià és una decisió que requereix maduresa i sobretot tenir molta informació per a poder fer-ho bé i sense que hi hagi mancances nutritives.
Pensa que hi ha persones que prenen aquesta decisió sense informar-se'n gaire i que acaben caient malaltes (és per això que no ho recomanem fins als 18), però tot i així és una decisió personal que cadascú pot prendre.
Nosaltres simplement recomanem el que creiem que és millor.
Sabem que hi ha nutricionistes i persones que estan a favor d'aquest tipus de dietes i que diuen que no hi ha cap problema en seguir-les des de petit, cosa que no neguem, però per a fer-ho bé es necessita estar molt informat i assessorat, i molta gent no ho està.
Tot i així, gràcies pel teu comentari :)
Una abraçada,
Laura Medrano