Trauma amb el tabac i problemes de parella (E+G=<3 26)
Hola! Veureu, porto amb el meu xicot un any i pico, i estém realment molt bé. Però ara fa un temps vaig descobrir que fumaba. I és que fa un any i mig, el meu avi va morir de càncer de pulmó per el tabac i ho vaig passar fatal, i el día que ho vaig descobrir em va donar una espécie de crisi d'ansietat. No podía respirar ni parar de plorar. Ell va aconseguir tranquilitzarme. Als pocs dies erem a casa seva, i ell era a la cuina i quan vaig entrar estaba amb un cigarro a la má. Em va donar una crisi d'ansietat encara pitjor que l'anterior. Ni tan sols podia acostarme a ell i li vaig obligar a rentar-se les dents i les mans, però igualment seguía fent olor i jo cada cop que ho olorava em tornava a posar fatal. Vaig estar una hora per tornar a respirar amb tranquil·litat i deixar de plorar. Ell va ser allà amb mi en tot moment i em va prometre que sempre hi sería. Em va dir que si jo li demanava, que ho deixría. Però li vaig dir que em negava a demanar-li ja que és la seva vida i, a part, és algo que hauría de sortir d'ell. No sé... A la meva família tothom fuma, el pare, la mare, els tiets... Fins i tot jo vaig tenir una época en la que fumaba, fins que el meu avi va morir. No entenc per qué tinc aquesta reacció amb ell. Li he dit que intentaría superar-ho, i ho vull intentar tant com pugui avans de demanar-li que ho deixi per mí, però estic confosa perque no se qué fer. Em podeu ajudar, siusplau? Gràcies
Elena Crespi

Hola decash13!
Gràcies per la teva consulta!
Primer de tot, et volem felicitar: no és senzilld eixar de fumar i tu ho has fet. Ets una valenta. Ens sap molt de greu la pèrdua del teu avi. El que ell t’ha deixat ha estat un aprenentatge molt important (entre moltes d’altres coses, segur) però ha fet que tu valoressis que fumar no t’aportava res i això és un pas més en el procés de madurar. Per tant, felicitats.
Ara bé, cadascú té els seus ritmes, fa aquests aprenentatges quan els fa i li has de deixar a la teva parella que faci aquest aprenentatge i que prengui aquesta decisió quan estigui preparat per fer-ho.
I si veus que continua fumant i que és imcompatible amb les teves creences i amb el teu benestar, hauràs de valorar si realment pots estar amb una persona fumadora... és dur però és una realitat!
Sort i una abraçada!
eLena Crespi i Asensio – www.elenacrespi.com
Instagram: @elenacrespi81