Aprimar-me
Hola!!!
Us explico la meua situació. Medeixo 1,53 cm i peso 60 kg.
Des dels 15 anys el meu pes ha variat desmesuradament. Pesava uns 54 kg, al cap d'un temps em vaig aprimar i vaig pesar 49 kg i poc a poc fins al dia d'avui m'he anat engreixant fins pesar 60 kg.
Abans, quan pesava 50 kg em veia "grassa" per què tinc les cames gruixudes, però ara que peso 60 kg, m'agradaria tornar a pesar 50 ja que realment estava força bé.
Ara, costa molt aprimar-se i no sé com començar. Hem farieu un favor si em donguessiu consells. Gràcies.
Carlota López Ballestar

Bon dia guapa!
Pel que expliques, el tema de les fluctuacions deu ser en primer lloc per moments de creixement i en segon lloc per canvis que deus fer en la teva alimentació o en l’esport que fas. Jo crec que d’entrada hauries de intentar seguir una dieta saludable i fer esport i veure com reacciona el teu cos menjant equilibradament i fent esport. En el cas de que portis un parell de mesos i no notis cap canvi aleshores potser t’aniria bé anar a un endocrino perquè valori la teva situació. Aquestes son les pautes que crec que t’aniran bé.
Pel que fa a l’alimentació:
S’han de fer 5 àpats al dia (esmorzar a casa, esmorzar a mig matí, dinar, berenar i sopar)
Hidrats de carboni (pasta, arròs, pa, cereals, etc.): és important menjar-los cada dia i a cada àpat
Fruites i verdures: 5 cops al dia. Normalment la gent menja 3 racions de fruites i 2 de verdura. Perquè et sigui més senzill pots menjar una fruita per esmorzar, una per berenar i una altre al dinar o al sopar i la verdura al dinar i sopar.
Lactis (llet, formatge, iogurt) : 4 cops al dia
Proteïnes: s’han de menjar cada dia però variant el que menges. Et recomanem menjar màxim 4 ous a la setmana, 3 o 4 cops peix, 3 o 4 cops llegums i 1 cop a la setmana carn vermella. La resta pots combinar-ho amb altres proteïnes, com el pollastre, el conill, etc.
A la part de dalt de la piràmide alimentària hi ha tot el que serien els dolços, la rebosteria, els Snack, etc. És important entendre que no és que estigui prohibit menjar-los sinó que s’ha de fer de manera ocasional i no diària, com la resta d’aliments.
Pel que fa a l’esport:
Nosaltres recomanem fer esport 3 dies a la setmana a part dels 2 dies que feu a l’Institut. Si pots fes una activitat que t’agradi que sigui en grup. Així segur que et divertiràs i et serà més fàcil fer esport.
Una abraçada guapa!!!