Existeixen aliments per l'acne?
Hola, tinc 14 anys i tinc acne des de els 11-12.
Mai havia intentat fer-lo desaparèixer, hem vaig petar molts grans fins que vaig saber que era dolent i fins que ara, desprès de anar a un dermatòleg i posar-me varies cremes he reduït l'acne i començo a veure les marques, hem queda a la pell com uns buits on hi va haver un gra.
Encara no l'he eliminat del tot ni molt menys, estic en edat de que encara hem sortiran més grans i ho se, però voldria saber si hi han alguns aliments que puguin ajudar una mica a la pell, dissimulant aquestes marques o evitant que no surti tan acne. He vist moltes coses per internet, però no se si m'ho puc creure?
Existeixen aliments per millorar l'acne a part d'evitar els aliments industrials?
Laura Medrano

Hola!
Fas molt bé de no petar-los més ja que efectivament et poden quedar marques a la pell que desprès són impossibles (o quasi) d'eliminar. A Internet hi ha un munt de pàgines que recomanen dietes i aliments concrets per a reduir l'acné i inclús algunes diuen formes per a què no en surtin més (!!!), però el realment cert és que no hi ha cap aliment que aconsegueixi això perquè els grans són bàsicament causats per les hormones.
Un cop dit això, si que és cert que l'alimentació que portis hi pot afectar una mica. Procura menjar aliments rics en vitamines (fruites i verdures) i també consumir cada setmana aliments rics en omega 3 i 6 com el salmó i les sardines ja que els experts diuen que ajuden a tenir una pell mes fina. A part també és important que estiguis ben hidratada (procura beure entre 1,5 i 2 litres d'aigua al dia i posar-te cremes a la pell després de la dutxa). Els aliments industrials i amb molts sucres i greixos no són massa saludables per molts motius, i un d'ells és perquè també fan que la pell sigui més greixosa (i li sigui més fàcil produir granets): pots seguir menjant-ne (perquè una dieta equilibrada vol dir que hem de menjar de tot), però amb moderació.
A part de l'alimentació i hidratació, també és important portar una bona higiene i rentar-te les mans abans de tocar-te la cara i per suposat rentar-te la cara cada dia. L'ideal seria fer-ho pel matí i també per la nit per anar a dormir amb la pell ben neta. Sobretot si ets de les noies que es maquilla, treu-te'l sempre abans d'anar a dormir ja que la pell necessita respirar per estar sana.
Espero que amb aquests consells milloris, però com tu bé dius, estàs en edat que encara et seguiran sortint granets així que paciència!
Una abraçada,
Laura Medrano