Esmorzaar
Hola! Volia fer la consulta per què quan em llevo no tinc ganes d'esmorzar, la gana m'entra més tard. Ara m'és una mica igual, però al setembre quan comencin les classes no perque no puc estar sense menjar dotze hores... Encara que sempre menjo alguna cosa petita a les set del mati, però no tornem a menjar res fins les onze i a les vuit o així m'entra la gana a classe i em comença a fer soroll l'estòmag i em fa molta vergonya. A part, també em fa una mica de por poder marejar-me o alguna cosa, perquè encara que he menjat, m'entra la gana una hora més tard.
El cas és que, em sabries dir alguna idea d'un esmorzar complet i que sigui ràpid de fer?? A mi la veritat és que m'encantaria poder esmorzar a lo gran, com a les pel·lícules, però el problema és que no tinc gana ni temps per fer tot allò.
Moltes gràcies
Laura Medrano

Hola Yoyomi!
A moltes persones els hi passa el mateix que tu, que no tenen ganes d'esmorzar quan es lleven. El que molts no sabeu és que tenir ganes d'esmorzar és un hàbit que si el practiques habitualment, al final el teu cos s'acostuma i et vindrà la gana automàticament. Com tu molt bé dius, l'esmorzar és un àpat suuuper important i hem de procurar fer-lo cada dia, ja que sinó el nostre cos es disregula i treu l'energia que necessita dels músculs del cos.
El nostre consell és que aprofitis ara que és estiu per acostumat-te a esmorzar sempre. Així el teu cos estarà entrenat de cara a setembre que és quan comencen les classes i tenim menys temps per preparar l'esmorzar. Jo el que faria és pensar en esmorzars que et vinguin de gust i que t'agradin i sobretot parlar-ho amb els pares per a que ho compreu i en tingueu sempre a casa. L'ideal és que per esmorzar es faci un lacti (llet, iogurt o formatge) + hidrats de carboni (pa, cereals, galetes) + peça de fruita. En el teu cas com que portes anys sense esmorzar, és molt difícil que a partir d'ara facis un esmorzar tant complert, per tant la meva recomanació és la següent:
- Durant el que queda d'estiu acostumat a esmorzar cada dia. Com que estem de vacances i tens temps pots fer-te unes torrades de pa amb formatge i un suc de fruita. Pensa en coses que et vinguin de gust i t'agradin molt.
- A partir de setembre, proposa't esmorzar abans de sortir de casa i per exemple fer un bol de llet amb cereals (perquè no has de pensar gaire). Els primers dies pot ser més petit i a mida que et vagis acostumant, anar fent una ració més gran. Quan això ho hagis aconseguit, afegeix també un got de suc de taronja (natural) o una peça de fuita que et puguis menjar amb pell (per anar més ràpid). Un cop ja t'hagis acostumat, si vols pots fer variacions i alguns dies esmorzar la llet amb cereals i el suc, altres dies fer-te unes torrades de pa amb formatge o pernil, altres dies llet amb galetes,,, Però sempre sempre "obligar-te" a esmorzar. Amb el pas dels mesos el teu cos ja s'haurà acostumat i t'ho demanarà.
Per als primers dies el meu consell és que des del moment en que et despertis ja vagis pensant en què esmorzaràs i que tinguis pensaments positius tipus "em ve de gust llet amb cereals", "que bo que estarà", "tinc set i em ve de gust beure i menjar alguna cosa", "el meu cos em demana energia". D'aquesta forma t'aniràs mentalitzant per esmorzar i ho agafaràs amb més ganes.
Espero haver-te ajudat i ànims, que esmorzar és importantíssim!
Una abraçada,
Laura Medrano