Massa esport?
Holaaa
he vist que vau dir a una noia que se li notaven els abdominals que vigiles, ja que afectaria al creixement... voldria que m'ho expliquesiu siusplau
La veritat s'hem noten una miqueta, (nomes si estic tumbada). faig esport cada dia, normalment faig 1/2 cardio i 1/2 de tonificació (braços, abdominals i glutis) ah i 3 dies a la setmana surto a correr 3-5km és massa? M'he proposat menjar sa, no per pes, sino perk m'agrada.
El meu cos fins a cuant seguirà creixent?
Enfi...
en que afectara l'esport al meu creixement?
Faig massa esport ? Tinc 13 anys a punt de fer 14
Laura Medrano

Hola!!
Es diu que si fas molts exercicis de musculació pot acabar afectant al creixement, però és en els casos on la persona fa només exercicis de peses amb l'objectiu de muscular el cos.
El millor a l'hora de fer esport és practicar activitats on es treballi tot el cos i que siguin esports complerts com per exemple el bàsquet, volley, running, futbol, natació, bicicleta,... i molts més. Sempre és millor fer alguna cosa d'aquest estil que no pas passar-se el dia a la sala de màquines del gimnàs aixecant peses.
El cos de la dona en general creix fins als 18 anys, però això és variable i depen de cada persona, però si tens 13 anys encara et queden uns quants per seguir desenvolupant-te.
Per l'esport que dius que fas, deu ni do! Ets molt esportista i això no és dolent, però procura no obsessionar-te amb el tema i potser reduir una mica els exercicis de tonificació si consisteixen en fer peses. És millor que facis esports en equip (on es treballi cardio) i on hi hagi un entrenador o entrenadora que vegi com treballes i t'ajudi a controlar una mica, ja que sempre és millor que si tot ho fas pel teu compte i sola.
Espero haver resolt els teus dubtes.
Una abraçada,
Laura Medrano