No sé què em passa...
Hola,bé, des de fa uns anys tinc un problema que m'ha portat a tenir-ne més... Potser que sigui per l'edat, la fase de l'adolescéncia o no sé. Peró des de que puc recordar mai he sapigut que faig amb la meva vida. Sempre estic molt desorientada amb els meus sentiments (a vegades, m'ha donat la sensació de que no sentía res..), em costa moltíssim dir que no per por del que pensin els altres perquè no tinc cap tipus de seguretat en mi mateixa i quan veig algún problema que em faci sentir malament, l'únic que em vé al cap és: "mata't, talla't, suicida't" i coses així. Alguna vegada m'he plantejat d'explicar-ho als pares o als amics però en els meus pares no hi confio i no vull que s'enterin perquè no els vull preocupar ja que pensen que sóc la típica boja adolescent que sempre està feliç, encara que tothom ho pensa, i quan s'ho vaig explicar a un amic meu no sabia que dir-me... Siusplau, nomès vull saber si hi ha manera d'autoajudar-me a centrar-me en els meus sentiments, aclarir-los i buscar què fer per solucionar-ho tot...
InterPersonal

Hola Infinity! A veure si jo et puc ajudar una miqueta. Coneixes aquella frase que diu: no es pot començar una casa pel teulat? Segur que si. El que crec que et passa és que se t'han acumulat masses coses i ara no saps per on començar i el més fàcil és engegar-ho tot a rodar. Mira, el que jo faria és anar pas a pas, sense grans ambicions. No pensis en la teva vida com en un TOT, sinó com una suma de petites coses, que sumades conformen la teva vida i a tu mateixa. Per tant, treu del teu vocabulari les paraules: MAI i SEMPRE. I anem pas a pas, tu dius "MAI he sabut què faig amb la meva vida" Segur? Mai? Mai de la vida? Analitza bé aquesta frase i enumera les excepcions per tornar-la més real, llavors podràs enumerar quan és exactament que dubtes i podràs posar-hi solució, Fes el mateix amb aquesta altra frase: "Sempre estic molt desorientada" i així veuràs que aquest problema que semblava tan gran al principi s'anirà fent més petit i més fàcil de solucionar. I sobretot, quan et trobis davant de qualsevol problema, treu-te del cap el "mata't, talla't, suicida't" i repeteix-te el: "Lluita, raona, simplifica"
Segur que te'n sortiràs!
Marina Marull www.interpersonal.cat