la MARIHUANA m'ha tornat boja
No sé si aquest consultori està fet per a aquest tipus de coses però és que estic molt espantada i no sé què més fer. Tinc 15 anys i farà voltant d'un mes que em vaig fumar un porro molt fort i em va donar un atac de pànic o pel que he llegit de despersonalització i desrealització: no sabia qui era, tot semblava un somni, pensava que el que m'estava passant era que havia tingut un accident de cotxe i estava en la fase que ve abans de la mort...Aquests efectes em van durar unes 3 o 4 hores i l'endemà ja estava bé.
El problema és que el Dimecres, farà ja tres dies, em van donar ganes de tornar a fumar i com vaig pensar que això de l'altra vegada m'havia passat perquè era principiant i perquè m'havia fet l'embolic jo soleta vaig quedar amb un amic i vaig tornar a fumar, menys però vaig tornar. El cas és que em va tornar a passar exactament el mateix i com és lògic em vaig espantar molt, la diferència és que com he dit això va passar dimecres i avui estem a dissabte i la sensació que la vida no és real i d'ansietat encara no s'han anat i no sembla que vagi a millor.
He llegit a Internet de gent que s'ha quedat així per sempre i l'han hagut de medicar i estic molt espantada. L'hi he dit ja als meus pares i m'han dit que esperi, que em passarà, però jo no estic tan segura.
Tinc clar que si surto d'aquesta no tornaré a fumar porros, però és que tinc els meus dubtes sobre si me'n sortiré i a part és el mateix que vaig dir l'última vegada i ho vaig tornar a fer. Aquesta sensació és horrible i no se la desitjo a ningú, estic molt desesperada.
Moltes gràcies per l'atenció.
Elena Crespi

Hola Marina!
Primer de tot, gràcies per compartir amb nosaltres la teva experiència. Creiem que pot ser una experiència que molts i moltes d’altres adolescents poddria llegir per valorar realment si val la pena iniciar-se en el món de les drogues o no.
El que t’ha passat a tu pot ser habitual i si t’ha passat cada vegada que has fumat vol dir que el teu cos reacciona d’aquesta manera quan fumes, per tant, et recomanem, evidentment, que no ho tornis a fer.
Et felicitem perquè els hi has explicat als teus pares i ells t’han recolzat. Ara has de poder estar a l’alçada, ser prudent i, unc op hagi passat tot això, no tornar a fumar perquè no sabem si els efectes secundaris poden anar a més. Per tant, ja has provat què és això de fumar porros i ja veus que el teu cos ho rebutja...
El problema és que moltes persones no tenen aquesta reacció al principi i no sabem quan els hi pot passar quelcom similar perquè els efectes secundaris de consumir drogues tenen això, que són imprevisibles. Tu has tingnut la “sort” de que ja has tingut un avís només de començar, per tant, ja saps com t’afecta i ja veus que no val la pena passar per un tràngul així. Sobretot, perquè podria anar a pitjor...
Gràcies!
eLena Crespi i Asensio – www.elenacrespi.com
Instagram: @elenacrespi81