27898927791)791)
Holaaa
Tinc 13 anys i bueno m'agradaria fer més esport. Faig bàsquet a l'equip local, tothom diu que estic prima i que tinc un bon tipu però m'obssessiono pensant en que no vull que la cintura, les curves o les cames em creixin més. He començat a no menjar tant, ja no menjo xuxes, patates i xocolata. He començat a mejor amanides pero tinc por de que magafi (L'efecte Rebote). M'agradaria anar al gimnàs pero em sembla que per culpa de l'edat no puc, també vaig a córrer amb el meu pare pero molt poc.
Hi ha algu que pugui fer? Tinc algun problema o algo?
Laura Medrano

Hola guapa!
Em sap greu que et sentis d'aquesta manera i que tinguis aquest tipus de pensaments, però si ho penses és inevitable que la cintura,les cames, cuixes i tot el cos et segueixin creixent, ja que només tens 13 anys i estàs en ple procés de desenvolupament. El cos femení es desenvolupa (és a dir, creix) fins aproximadament els 18-20 anys i el dels nois encara s'allarga uns anys més. Amb això vull dir-te que per molt que t'hi esforcis, no podràs evitar que el teu cos es desenvolupi.
Per les teves paraules dedueixo que dius que voldries fer més esport per intentar frenar aquest creixement i per no augmentar de pes, però aquesta no és la solució. Ja fas força esport, així que el nostre consell és que no deixis de fer-ne i que ho gaudeixis, però no cal que t'apuntis a cap gimnàs si fas bàsquet i footing. Respecte al menjar, està bé que intentis alimentar-te de forma més saludable, però NO has de reduir les quantitats, ja que si el teu cos detecta que estàs passant gana o que et falten nutrients, posa en marxa el famós "efecte rebot".
Els experts en nutrició recomanen fer 5 àpats al dia on hi hagi tots els aliments de la piràmide alimentària ben repartits, inclús els que més engreixen com les patates o xocolata. El nostre consell és que no et prohibeixis cap aliment ja que aleshores tindràs més temptació de menjar-ne i serà pitjor. Has de menjar de tot però en les porcions adequades segons la teva edat.
De totes formes, si tens dubtes sobre tot això, el millor que pots fer és comentar-ho als pares i demanar-los consell, a veure què és el que ells et recomanen. Sempre hi ha la opció d'aprofitar algun dia que hagis d'anar al metge per preguntar-li tots aquests dubtes.
Pel que has explicat a la teva consulta, ara per ara no sembla que tinguis cap problema, però si veus que segueixes obsessionada amb el tema del cos i del pes i que no se't passa, si que hauries de comentar-ho a casa per mirar que aquests pensaments no vagin a més i potser demanar ajuda a algun especialista.
Una abraçada,
Laura Medrano