La mort
Sé que per el nom pot semblar una mica estrany però des de ben petita hi ha moltisimes nits en les que no puc adormir-me perquè sempre tinc els mateixos pensaments...penso en que passarà cuan em mora i tinc por de que un cop mort ja no ets es a dir que ja no sentirem res ni tindrem anima ni podrem pensar que hi haura un moment que ens apagarem i que passarà amb nosaltres?Se que tothom es mor i jo soc molt supersticiosa i crec moltisim en els esperits i fantasmes pero cuan te que veure amb mi... tinc sempre moltisima por a vegades fins i tot no puc dormir perquè estic plorant,he probat en no pensar-hi però sempre acabo igual i sé que no hem pot dir molt ja que nomes ho sas cuan et pasa pero si hem pogués ajudar una mica li agrairia molt ja que tinc tan sols 14 anys i no tindria que pensar en aquestes coses tan dolentes i tampoc ho he parlat mai amb ningú hem fa com vergonya dir-ho i pel matí si ho penso el pensament se'n va ràpidament pero a les nits ho paso molt malament.M'agradaria ser anònima si es possible i moltes gràcies per adelantat,espero que hem pugi ajudar ja no sé que més fer...
InterPersonal

Hola harrystyles! Et confesarè una cosa, a mi em passava exactament igual que a tu a la teva edat i també ho passava molt malament. No hi ha res que jo et pugui dir que respongui a les teves preguntes, ja que ningú sap del cert que passa quan ens morim. Les religions van aparèixer precisament per donar una mica de significat a les nostres vides, però tenir aquests tipus de fe, no tothom ho aconsegueix. El que tu tens s'anomena angoixa vital i com tu hi ha molta gent que la pateix, per tant no t'avergonyeixis del que et passa, ja que si en parles veuràs que no ets la única a qui li passa. El meu consell va per aquí, primer de tot, si alguna cosa et preocupa, no te n'amaguis, comparteixo amb els teus pares, germans, amics, ells potser et podran dir el que fan ells quan els hi passa, o el que en pensen de tot plegat, compartir les nostres angoixes sempre és un encert, ja ho veuràs. D'altra banda quan et vinguin aquests pensaments per la nit intenta distreure't fent altres coses, llegint un llibre, escoltant música,... o simplement pensant què faràs a l'endemà, què et posaràs,... es tracta que puguis descansar i que no perdis la son per culpa d'aquests pensaments.
Ànims! N'estic segura que te'n sortiràs!!
Una abraçada!
Marina Marull www.interpersonal.cat