AMIGA AMB FAMILIAR MALALT
Mireu, tinc una amiga que te una mare amb cancer, un tumor al cap, i la veritat esque esta bastant greu i no hi ha gaire probabilitats de sortida. La meva amiga esta molt amoinada com es logic, i no se de quina manera puc ajudarla. Gracies
InterPersonal

Holoa Laus! Sóc l'Elisabet Aulet. Psicòloga d'Interpersonal. La teva amiga està passant per un moment molt molt complicat! T'agrairà molt que estiguis al seu costat. El que més necessita ara mateix és suport. En aquests moments s'ha de respectar molt el que necessiti ella: estar sola, amb companyia, etc. El millor és fer-li saber que estàs allà per ajudar-la, que sempre que vulgui pot parlar amb tu de com se sent. A vegades també és bo que quan estigueu en un moment tranquil, li demanis "com està?" Pot ser que es posi a plorar, perquè plorar és molt necessari i útil en aquests moments. Plorar ens ajuda a deixar anar el patiment que estem passant en un moment com la possible mort d'una mare. Escolta-la molt amb el que necessiti, abraça-la, deixa-la sola si t'ho demana, etc. Però que sapigua que estaràs allà. Pot ser que a vegades estigui més irritable, de cop trista i de cop com si no passes res. És natural en una situació d'aquestes canviar d'emocions. Està bé que ho sàpigues perquè així l'entendràs millor. El que més necessita és el suport de la gent de l'entorn. Si veieu que soles no us en sortiu, parleu-ne o parla amb algun adult que hi confieu: pare o mare, tiet o tieta, professors, etc. és un moment molt complicat i el suport és fonamental. Molts ànims i una abraçada! Eli Aulet www.interpersonal.cat/fcbk: Elisabet Aulet Psicòloga