Batxillerat (vbwejsdkbvvjwvkjksvbjsujkburj)
Hola,
m'he mudat de ciutat, i al setembre començaré el batxillerat.
La cosa és que el batxillerat a què vaig, també és secundària, així que la gran majoria d'estudiants de batxillerat ja es coneixeran d'abans, i coneixeran tot l'edifici i com funcionen les coses aquí.
Així que em tocarà ser la nova.
Ja vaig ser la nova en 4 de primària, i va ser una mala experiència, a més ja no me'n recordo molt bé com va ser tot allò.
I aqui la qüestió:
Sóc una noia molt timida, la qual pensa molt en el "que diran", es fixa molt en les seves imperfeccions per burles del passat, i asocial.
I aniré molt perduda en aquest batxillerat, perquè tot per a mi serà nou, i no sé com és la gent allà, suposo que com a tot arreu.
Que podria fer per poder sentir-me més a gust, i no estar amb aquesta por del que passarà a batxillerat?
gràcies :)
InterPersonal

Hola bonica,
La teva reacció és molt natural. Quan anem a un lloc desconegut és molt habitual sentir aquesta por, aquesta ansietat i tenir tots els pensaments que tu expliques.
Segurament no seràs l'única persona que començarà batxillerat i serà nova, tingues-ho present.
Per altra banda, les persones canvien i les reaccions dels nens de 4rt de primària són molt diferents a la dels alumnes de 1r de batxillerat. És possible que algú s'acosti a tu per ajudar-te, ja veuràs!
De totes maneres, els primers dies potser et sentiràs una mica estranya i és completament normal. Intenta estar oberta, sigues observadora i demana allò que no sàpigues. Veuràs com et respondran millor del que et penses ;)
Una abraçada!
Laia Sala