Què haig de fer si m'he pillat accidentalment del meu millor amic?
Hola! Em dic Mònica, vist a Barcelona i tinc 15 anys. Tinc un petit problema que m'està afectant més del que em pensava i és que, no se qué sento pel meu millor amic (en Victor). Des de fa tres anys ja que som millors amics, sempre ha estat aquí per mi i mai em falla, per res. Pero a vegades... A vegades (molt subint) fa coses que em confonen. A vegades diu coses que em confonen, em fa sentir.. coses que no hauries de sentir per un simple 'millor amic'. Em fa sentir especial. Peró després és quan veus que li fa el mateix a totes. Les meves amigues em diuen que no, que amb mi actua diferent però no ho tinc clar... No puc parar de pensar amb ell i això mata quan saps que ell segurament està pensant en alguna altre. Sempre està parlant d'altres ties i això en el fons... m'incomode. I el que de veritat em fa molta ràbia és quan de cop i volta actua raro amb mi, quan de cop i volta és borde per cap motiu igualment que sàpiga que després se li passarà... No se que més fer, no se com oblidar-lo, no el vull perdre però ho estic passant molt malament. M'agrada? Que haig de fer ara? He intentat donar-me temps però això només fa mes mal... No vull parlar d'aquests sentiments amb ell ja que tinc por de que la nostre amistat s'enfredi... Qué faig?
InterPersonal

Hola Mònica,
Sembla que estàs en una situació una mica crítica. Per una banda no acabes de tenir clar els teus sentiments, tampoc saps quins sentiments té ell cap a tu, i per altra banda, no vols parlar-ne amb ell per por a la seva reacció.
Amb aquestes condicions.... és difícil fer alguna acció, no creus?
És important que tu t'escoltis i sàpigues explicar què sents per ell. La ràbia que sents quan parla d'altres noies és per por a perdre l'amistat o per por a que ell s'enamori?
Un cop tinguis clars els teus sentiments, hauràs de decidir quina posició agafes en cas que n'estiguis enamorada:
- No dir-li res i continuar amagant els teus sentiments (amb el dolor que això et pot comportar)
- No dir-li res i agafar una mica de distància per oblidar-lo
- Arriscar-te a dir-li el que sents i assumir la seva reacció (que ell senti el mateix, que no ho tingui clar, que vulgui continuar amb l'amistat o prefereixi posar distància).
No podem endevinar la seva reacció, així que decideix allò que t'ajudi a estar millor en un futur ;)
Una abraçada!
Laia Sala