Com faig pq no fumi tant?
T'explico: fa més d'un any que surto amb el meu nòvio i estem molt bé. El cas és que ara fa uns mesos ha començat a fumar bastant. No dic que es fumi cinc paquets de tabac al dia, pero si que ha d'anarr a comprar tabac cada x temps. També fuma altres coses i cachimba (les ultimes coses no tant i no em.preocupen gaire). Total, que abans posava la excusa que nomes fumava cada moolt temps en festes, i era veritat. Però ara segueix dient la mateixa excusa pero no és veritat ja que posa l'excusa que és estiu i queda més i... li agrada fumar quan queda i en festes. I aquí ve el problema: ell pot fer el que vulgui amb la seva vida i ho entenc, no sóc qui per dir que no ho faci. Però em preocupo per ell i no vull que s'enganxi. Se que no és per tant, però no puc evitar pensar que fumar tant és dolent (i la.veritat és que no fuma taaant, pero si per "jo.no.fumo, nomes en festes". Conclusió: no puc dirli que fer pero no puc deixar que es destroçi els pulmons. Ja li he comentat a ell i.diu que soc.una exagerada...potser es.veritat, ajudeume plis.
InterPersonal

Hola angèlica,
Doncs estàs en una situació complicada.... perquè tu no pots decidir per ell, i ell de moment no veu la necessitat de reduir el seu consum.
Entenem que estiguis preocupada per ell i que vulguis fer-hi alguna cosa, però si has parlat amb ell, li has explicat la teva preocupació, i continua igual.... ja no està a les teves mans, perquè entra dins les seves decisions de vida.
L'únic que se'ns acut és que intenteu arribar a algun pacte entre tots dos, on ell redueixi el consum quan està amb tu, o intenti fumar menys quantitat... però ell ha de voler participar-hi.
Ens sap greu, però a vegades no podem ajudar a qui no vol ser ajudat.
Una abraçada!
Laia Sala