test d'intel·ligència
Hola .
No fa gaire em van fer proves de TDH Vall d'Hebron i amb això, un test d'intel·ligència. Quan era petita em van fer diversos tests, i estava entre "ment brillant" i "superdotada". Tota la meva vida he viscut pensant que era molt intel·ligent, i ara, m'han donat els resultats del darrer test: "A sobre de la mitjana". He baixat! Estic bastant deprimida perquè jo pensava que era mes intel·ligent. Vaig a passar a 4t i he tret juliol notables i 7 excel·lents. No se, segueixo sent intel·ligent?
InterPersonal

Hola Razzae,
Gràcies per escriure'ns!
Per començar, els testos d'intel·ligència només mesuren alguns tipus d'intel·ligència: la intel·ligència verbal, la lògico-matemàtica, l'espaial.... Però hi ha altres intel·ligències que encara no sabem com mesurar: la intel·ligència musical, l'emocional, la interpersonal, l'espiritual.... així que si la pregunta és, segueixo sent intel·ligent? la resposta és que ets intel·ligent en algun d'aquests tipus.
Per altra banda, si ens fixem únicament en el que avaluen els testos, també hem de dir que la mesura és fluctuant, què vol dir això? doncs que al llarg de la vida passem etapes en què puntuem més alt i altres etapes en què les nostres puntuacions s'acosten més a la mitjana. I és completament normal.
No pateixis, perquè la teva intel·ligència no la perdràs, però recorda que a vegades és més important la nostra actitud! Centra't en aprendre, sigues curiosa, fes-te preguntes i veuràs com el teu potencial encara es farà més gran! ;)
Una abraçada!
Laia Sala