No se que passa a casa!
Hola, tinc 14 anys.
El que volia comentar es que a casa no ho acabo de portar del tot be... Els pares son massa exigens: em diuen que es obligatori que tregui nomes deus (10) a totes les materies del insti. Sempre em pregunten si soc la millor de tota la classe, i els hi haig de dir que si, encara que no sigui veritat. Jo trec notes de notable cap a dalt. Abans treia tot excelent, pero ara no se que em passa, des de que estic al insti les meves notes no son les mateixes.
Els meus pares son massa exigens i estrictes, i aixo fa que en cara els hi tingui mes por. Si alguna cosa no els hi conve, em peguen. Mai em deixen sortir de casa amb els amics, nomes per comprar pa i si he d'anar a la biblioteca. Res mes.
Tambe em fa rabia pels meus germans, tinc una germana i un germa, els dos mes petits (jo soc la mes gran). A ells sempre els hi deixen fer tot van de colonies, queden amb els amics, van a festes d'aniversaris, tenen novios/es...A mi en cavi, res de tot aixo. I si sempre hi ha algun problema amb ells, ho pago jo, perque diuen que soc la mes gran i soc la que els hi dona l'exemple.
Hi va haver un cas, en que el meu pare va llegir uns missatges al meu movil (res de l'altre mon nomes eren unes bromes de mal gust (que tan sols les vaig fer jo) i no les vaig borrar...)( Eren bromes tipus )
El meu pare les va veure i em va pegar. Era final de curs, i vaig haver d'anar al insti les ultimes dues setmanes amb un ull morat i marques per la cuixa.
La gent em preguntava i comenssaven a fer bromes, i els hi deia que m'havia caigut...Pero a la meva millor amiga no li vaig mentir: li vaig dir la veritat. Em va dir que aixo no era normal, i que havia de anar a algun lloc a demandar-los. El que passa es que tot hi aixi, hi han persones d'aquesta famili que encara estimo, els germans i la meva mare..de vegades no vull ni veure-la...Pero ella s'ha convertit en ser mes exigen a medida que viu amb el meu pare.
Ja no ho soporto i no se que fer...ajuda siusplau
P.D: no em serveix que em digueu que parli amb ells, perque es impossible...
Gracies!
InterPersonal

Hola bonica,
Ostres, em sap molt greu llegir la teva consulta. La situació que estàs vivint és molt dolorosa. Tu ja has intentat parlar amb ells i sembla que no donen cap resposta, oi? Doncs hauràs d'anar a buscar altres vies. Cap persona té dret a fer mal a una altra persona, encara que sigui el teu pare. Busca algú de la família amb qui et sentis a gust i explica-li el que està passant a casa. Pot ser la teva àvia, alguna tieta, algun cosí... però això ho has d'explicar a algú. Si no hi ha ningú de la família a qui explicar-ho, n'hauràs de parlar amb els teus tutors, ara que comença el nou curs.
Hi ha molta gent que es preocupa per tu, això no ho dubtis! però l'hauràs de buscar. Ets molt valenta i sé que no vols fer mal a ningú, però callant no estàs protegint a ningú. Així que agafa totes les forces que tens i posa fre a aquesta situació.
Una abraçada bonica
Laia Sala