BIPOLAR?
Hola,
Us escric perquè des de fa un temps surto amb un noi que diu que a vegades té símptomes de bipolaritat. Quan ens enfadem per Whatsapp, alguns cops li agafa la bipolaritat però jo el cuido i se li passa. Però aquest cop, estavem junts a casa d'ell i no se li ha passat: jo li he dit que siusplau no es posés tan borde amb mi, i com ho seguia sent doncs li he dit que m'anava de casa seva perquè perdiem el temps. Quan estava a punt de marxar, m'he enrecordat de la bipolaritat i li he començat a dir que jo volia que es posés bé i que quan estigués bé que jo marxaria tranquila. Però ell tota l'estona deia que no i al final m'ha fet fora de casa seva.
No sé com fer-ho per fer-li marxar la bipolaritat i la veritat que he provat diferents tècniques però cada vegada trobo que és més difícil fer-li posar bé.
M'agradaria saber què dir-li/fer-li perquè es torni a posar bé.
A més a més, el seu pare s'enfada constantment amb ell i segur que li afecta molt.
Me l'estimo moltíssim i vull el millor per ell i no vull que ho passi malament.
Moltíssimes gràcies per la vostra atenció.
InterPersonal

Hola Mar,
Pel que expliques, la teva parella no té un trastorn bipolar, sinó que té canvis d'humor molt bruscos (i això no és bipolaritat).
Està molt bé que vulguis ajudar-lo i fer-lo sentir bé, però no s'hi val a cap preu. Ell també ha de ser conscient del mal que t'està fent. Tu no ets la seva mare per cuidar-lo, ets la seva parella i ell també t'ha de cuidar a tu.
El millor que pots fer quan li venen aquests atacs de ràbia és apartar-te i deixar-lo sol. Així li demostraràs que comportant-se així fa que la gent que s'estima s'allunya. Deixa que sigui ell el que s'adoni que fa mal als altres i deixa que et demani perdó. Tu no has de "fer-li passar la ràbia", ell ha d'aprendre a autogestionar-se, perquè si ho fas tu, ell no n'aprèn i cada vegada serà més exagerada i explosiva la situació.
Si veieu que ell sol no pot, potser serà moment de buscar ajuda d'un professional.
Una abraçada!
Laia Sala